Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Tasavvufun tanımı, konusu, gayesi ve özelliklerini anlatır. Tasavvufa ilişkin temel kavramları, tasavvufun kaynaklarını dar ve geniş anlamda tanımlar. |
PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Zühd ve Tasavvuf döneminin unsurlarını açıklar. |
PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Tasavvuf kavramlarını, sufi uygulamalarını ve tasavvuf döneminde ortaya çıkan tasavvuf anlayışlarını yorumlar. Sufi biyografilerini örnekler. |
PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Tasavvufun diğer İslami ilimlerle münasebetini kurar, aralarındaki farklılıkları ayırt eder. Tasavvufun menşei ile ilgili görüşleri analiz eder. |
PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Başlangıçtan tarikatlar dönemine kadar bu süreçte yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır. |
PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Hicri ilk üç asırda tasavvuf tarihinin önemli isimleri, ekolleri, kavramları, eserleri, bilgi teorisi ve eğitim metodu bu dersin içeriğini oluşturur. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş – Tasavvuf: Tekevvün mü, Teşekkül mü? |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
2 |
Erken Dönem Zühd Ekolleri: Medine – Basra |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
3 |
Erken Dönem Zühd Ekolleri: Kûfe – Horasan |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
4 |
Tasavvufun Sünnî Bir Din İlmi Olarak İnşâsı |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
5 |
Tasavvufun Diğer İslâm İlimleriyle Mukayesesi |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
6 |
Öncü-sûfîler ve Ekoller: Bağdat |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
7 |
Öncü-sûfîler ve Ekoller: Nîşâbûr |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Erken Dönemde Münferid Sûfîler ve Bazı Önemli Olay ve Kavramlar |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
10 |
Tasavvufî Kavramlar: Hâller ve Makamlar (I) |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
11 |
Tasavvufî Kavramlar: Hâller ve Makamlar (II) |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
12 |
Tasavvuf Epistemolojisi: Sûfîlerin Bilgi Teorisi |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
13 |
Seyr u sülûk Nedir, Tasavvufî Eğitim Nasıl Olur? (I) |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
14 |
Seyr u sülûk Nedir, Tasavvufî Eğitim Nasıl Olur? (II) |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
15 |
Tasavvufu Yaşamak Mümkün müdür?
Film Gösterimi: Dilsiz, Murat Pay. |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Abdurrezzak Tek, Tarihî Süreçte Tasavvuf ve Tarikatlar (Bursa: Bursa Akademi, 2019). |
2 |
- Ahmet Cahid Haksever, Tasavvufu Anlama Kılavuzu, Ankara: OTTO Yayınları, 2017. |
3 |
- Ahmet T. Karamustafa, Tasavvufun Oluşumu, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2017. |
4 |
- Annemarie Schimmel, İslam’ın Mistik Boyutları, İstanbul: Alfa Yayınları, 2018. |
5 |
- Gazâlî, el-Münkız mine’d-dalâl, (çev. Abdurrezzak Tek), Bursa: Bursa Akademi Yayınları, 2017. |
6 |
- Hacı Bayram Başer, Şeriat ve Hakikat: Tasavvufun Teşekkül Süreci, İstanbul: Klasik Yayınları, 2017. |
7 |
- Hasan Kâmil Yılmaz, Seçme Metinlerle Tasavvuf Klasikleri, İstanbul: Erkam Yayınları, 2014. |
8 |
- M. Nedim Tan, Bir Dinî İdealin İfade Biçimleri: Râbia el-Adeviyye’den Kalanlar, İstanbul: Pinhan Yayıncılık, 2020. |
9 |
- Orhan Çeker, Tasavvufî Meselelere Fıkhî Bakış, İstanbul: Rıhle Kitap, 2012. |
10 |
- Sülemî, Tabakâtu’s-sûfiyye: İlk Zâhid ve Sûfîler, (çev. Abdurrezzak Tek), Bursa: Bursa Akademi Yayınları, 2018. |
11 |
- Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi https://islamansiklopedisi.org.tr/ |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Akıllı tahta ve projeksiyon cihazı,
Ders kitabı ve yardımcı kitap/makaleler,
TDV İslâm Ansiklopedisi'nin ilgili maddeleri,
Harita ve infografikler,
Tasavvufî hikmet, şiir ve ilahiler,
Hat levhaları,
Filmler.
|