|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrenciyi Dinler Tarihinin konusu olan bütün dinler hakkında bilgilendirmek, dinlerin temel inanç ve ibadetleri hakkında malumat sahibi kılmak ve dinlerdeki ortak ve farklı yönlere değimektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı dinlerde, dini ifade etmek için kullanılan kelimeler ve bunların ortak anlamlarını öğrenir |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Dinlerin kökenine dair yaklaşımları öğrenir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Bir bilim dalı olarak dinler tarihinin ortaya çıkışı ve modern öncesi dönemde, doğuda ve batıda başkasının dinleriyle ilgili yapılan çalışmaları tespit eder |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Dünya mevcut olan milli dinleri ve temel özelliklerini belirler ve aralarında karşılaştırmalar yapar |
PÇ- |
|
DÖÇ-5 | Hinduizmin ne olduğunu, tarihini ve modern dünyadaki durumunu tanır |
PÇ- |
|
DÖÇ-6 | Dinlerin tarihi, inanç esasları ve pratikler ve günümüzdeki durumlarını açıklayabilir. |
PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dinler Tarihine Giriş; Hint Dinleri, Eski Türklerin dini Çin- Japon Dinleri, Mecusilik, Sabiilik. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Din kelimesi, kökeni, tanımı ; dinler ve tasnifleri | |
2 | Dinler tarihi, temel özellikleri, metodolojik Yaklaşımları, diğer bilimlerle ilişkisi ve farkı | |
3 | Dinin Kaynağına Yönelik Politeist ve Monoteist Yaklaşımlari | |
4 | Çin Dinleri (Konfüçyüsçülük Kurucusu ve Dinî Düşüncesi) | |
5 | Çin Dinleri (Taoizm, Tarihçesi ve Kurucusunun Hayatı) | |
6 | Hint Dinleri (Hinduizm, Tarihçesi, Kutsal Kitapları) | |
7 | Hindu Kast Sistemi, Yoga | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hint Dinleri (Budizm: Budha?nın Hayatı ve Budizmin Tarihçesi) | |
10 | Temel Budist Öğretileri ve İbadetleri | |
11 | İslam, Hinduizm ve Budizm Mukayesesi | |
12 | Mecusilik, Zerduştlük( İnanç Esasları, İbadet ve Uygulamaları | |
13 | Sabiilik (Temel İnanç Esasları ve İbadetleri) | |
14 | Eski Türklerin Dini Geleneklerri | |
15 | İslam Öncesi ve Sonrası Eski Türklerin Dini Geleneklerinin Karşılaştırılması | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mustafa Alıcı, Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri, İstanbul 2007 | |
2 | Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005 | |
3 | Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, Dinler Tarihi, Ankara 2009 | |
4 | Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi Isparta 1999 | |
5 | DİNLER TARİHİ I-II, Ed. Prof. Dr. Mustafa ALICI | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 10 | 0 | |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 0 | |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |