|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, öğrenciyi Dinler Tarihinin konusu olan bütün dinler hakkında bilgilendirmek, dinlerin temel inanç ve ibadetleri hakkında malumat sahibi kılmak ve dinlerdeki ortak ve farklı yönlere değimektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Farklı dinlerde, dini ifade etmek için kullanılan kelimeler ve bunların ortak anlamlarını öğrenir |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Dinlerin kökenine dair yaklaşımları öğrenir. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | Bir bilim dalı olarak dinler tarihinin ortaya çıkışı ve modern öncesi dönemde, doğuda ve batıda başkasının dinleriyle ilgili yapılan çalışmaları tespit eder |
PÇ- |
|
| DÖÇ-4 | Dünya mevcut olan milli dinleri ve temel özelliklerini belirler ve aralarında karşılaştırmalar yapar |
PÇ- |
|
| DÖÇ-5 | Hinduizmin ne olduğunu, tarihini ve modern dünyadaki durumunu tanır |
PÇ- |
|
| DÖÇ-6 | Dinlerin tarihi, inanç esasları ve pratikler ve günümüzdeki durumlarını açıklayabilir. |
PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dinler Tarihine Giriş; Hint Dinleri, Eski Türklerin dini Çin- Japon Dinleri, Mecusilik, Sabiilik. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Din kelimesi, kökeni, tanımı ; dinler ve tasnifleri | |
| 2 | Dinler tarihi, temel özellikleri, metodolojik Yaklaşımları, diğer bilimlerle ilişkisi ve farkı | |
| 3 | Dinin Kaynağına Yönelik Politeist ve Monoteist Yaklaşımlari | |
| 4 | Çin Dinleri (Konfüçyüsçülük Kurucusu ve Dinî Düşüncesi) | |
| 5 | Çin Dinleri (Taoizm, Tarihçesi ve Kurucusunun Hayatı) | |
| 6 | Hint Dinleri (Hinduizm, Tarihçesi, Kutsal Kitapları) | |
| 7 | Hindu Kast Sistemi, Yoga | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hint Dinleri (Budizm: Budha?nın Hayatı ve Budizmin Tarihçesi) | |
| 10 | Temel Budist Öğretileri ve İbadetleri | |
| 11 | İslam, Hinduizm ve Budizm Mukayesesi | |
| 12 | Mecusilik, Zerduştlük( İnanç Esasları, İbadet ve Uygulamaları | |
| 13 | Sabiilik (Temel İnanç Esasları ve İbadetleri) | |
| 14 | Eski Türklerin Dini Geleneklerri | |
| 15 | İslam Öncesi ve Sonrası Eski Türklerin Dini Geleneklerinin Karşılaştırılması | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mustafa Alıcı, Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri, İstanbul 2007 | |
| 2 | Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005 | |
| 3 | Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, Dinler Tarihi, Ankara 2009 | |
| 4 | Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi Isparta 1999 | |
| 5 | DİNLER TARİHİ I-II, Ed. Prof. Dr. Mustafa ALICI | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 10 | 0 | |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 0 | |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||