|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÇATAK (ademcatak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ADEM ÇATAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilimsel bir alan olarak tasavvufun, tarikatlar dönemi kavramları ile düşünce ve kurumlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tarikatlar dönemi düşünce, kültür ve kurumlarına ilişkin temel kavram ve konuları dar ve geniş anlamda tanımlayabilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Tasavvufi düşünce ve tarikat unsurlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tarikatlar dönemi sufi uygulamalarını yorumlayabilir, örnekler verebilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Tarikatlar arasındaki farklılıkları ayırt edebilir. Tarikatların tasavvufa getirdiği yorumları tartışabilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Tasavvufi meseleler içerisinde yer alan konuları bir araya getirip, temsilcilerinin bu meselelere yaklaşımlarını da derleyerek genellemelere ulaşabilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tarikatlar dönemi düşünce, kültür ve kurumlarıyla ilgili konu ve kavramlar açıklanacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 2 | Tarikatlar Dönemi | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 3 | Tarikatların sosyal fonksiyonları | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 4 | Kurumları, tekkelerde eğitim, fütüvvet ve âhilik teşkilatı | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 5 | Bayramiyye, Bedeviyye, Bektaşiyye, Çiştiyye | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 6 | Halvetiyye, Kâdiriyye, Mevleviyye, Nakşbendiyye | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 7 | Rifâiyye, Sâdiyye, Şâziliyye, Yeseviyye | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Varlık ve Mertebeleri | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 10 | Marifet (Bilgi) | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 11 | Râbıta | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 12 | İnsan ve İnsan-ı Kâmil | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 13 | Keramet, Silsile, İcazet | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 14 | Rüya, İstiğâse, İstimdâd ve Tevessül | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 15 | Rüya, İstiğâse, İstimdâd ve Tevessül | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türer, Osman, Ana Hatlarıyla Tasavvuf Tarihi, Ataç Yayınları, 3. Baskı, İstanbul 2015. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| yazı tahtası | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||