|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | DİNLER TARİHİ I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrenciyi Dinler Tarihinin konusu olan bütün dinler hakkında bilgilendirmek, dinlerin temel inanç ve ibadetleri hakkında malumat sahibi kılmak ve dinlerdeki ortak ve farklı yönlere değinmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yahudiliğin temel özelliklerini bilir |
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Yahudi tarihini Kuran-ı Kerim'de anlatılan bilgilerle mukayeseli olarak öğrenir |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Yahudi- İslam Polemiğine vakıftır |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Hıristiyanlığın temel esaslarına hakimdir |
PÇ- |
|
DÖÇ-5 | Hıristiyanlar hakkında İslam kaynaklarındaki bilgilere hakimdir |
PÇ- |
|
DÖÇ-6 | Müslüman Hıristiyan İlişkilerini öğrenir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yahudilik, Hristiyanlık, İslam ve Yeni Dini Hareketlerin temel dinamikleri ve ortak özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yahudilik Tarihi, (kutsal kitaplar açısından, tarih açısından ve teolojik açıdan) | |
2 | Yahudiliğe ve Kur'ana göre Hz. Musa'nın Hayatı | |
3 | Yahudi Kutsal Kitapları (Yahudilik'te Yazılı ve Şifahi Gelenek Tanah, Talmud, Mişna) | |
4 | Yahudilikte İnanç ve İbadetler | |
5 | İslam-Yahudi Polemiği i ve Tartışma konuları | |
6 | Hıristiyan Kaynaklarına Göre İsa Mesihin Hayatı | |
7 | Hıristiyanlık'ta İsa Mesihin Yeri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hıristiyan İnanç Esasları ve ibadetleri (Sakramentler, Bayramlar) | |
10 | Hıristiyan İnanç Esasları ve ibadetleri (Sakramentler, Bayramlar) | |
11 | İslam-Hıristiyan Polemiği ve Tartışma Konuları | |
12 | Hıristiyanların İslama Bakışı | |
13 | Günümüz Dini Çoğulculuk ve Dinlerarası Diyalog Faaliyetleri, İslam-Hıristiyan Diyaloğu | |
14 | Yeni Dini Hareketlerin Ortaya Çıkış Sebepleri ve Karakteristik Özellikleri | |
15 | Yeni Dini Hareketlere Örnekler: Yehova'nın Şahitleri, Scientology, Mormonlar | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1.Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, Dinler Tarihi, Ankara 2009 | |
2 | DİNLER TARİHİ I-II, Ed. Prof. Dr. Mustafa ALICI, Lisans Yayıncılık, 2018 | |
3 | Salime Leyla Gürkan, Yahudilik, İstanbul, 2002 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 10 | 0 | |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 0 | |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |