|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜLFİKAR DURMUŞ (zulfikardurmus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET KILIÇARSLAN, HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Kur'an tercümesine yönelik temel kavramlar, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tercüme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tefsir yöntemlerini Kur'an'ın tercümesine yönelik kullanabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kur'an tercümesinin gerekliliğini açıklayabilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkçe Kur'an meallerini farklı yönleriyle inceleyebilir. |
PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, tercüme tekniklerinin Kur'ân tercümesine uygulanması, çeviri bilim çalışmalarına giriş, tefsir ve tercüme ilişkisini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tercüme ve ilgili kavramlar, tercüme çeşitleri | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
2 | Kur'an'ın tercüme edilmesinin önemi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
3 | Kur'an'ın tercüme tarihi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
4 | Cumhuriyet Dönemi Kur'an tercüme faaliyetleri | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
5 | Modern Dönem Kur'an tercüme faaliyetleri | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
6 | Kur'an meallerindeki hataların sebepleri-1 | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
7 | Kur'an meallerindeki hataların sebepleri-2 | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mütercimde bulunması gereken özellikler | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
10 | Kur'an tercümesinde dikkat edilmesi gereken hususlar | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
11 | Kuran'dan örnek tercümeler; Bakara 2/54; Tevbe 9/122 | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
12 | Kuran'dan örnek tercümeler; Nisa 4/34; Hac 22/17 | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
13 | Kuran'dan örnek tercümeler; Maide 5/60; TaHa 20/1-6 | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
14 | Kuran'dan örnek tercümeler; Al-i İmran 3/154, 159; Haşr 59/19 | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
15 | Kuran'dan örnek tercümeler; Nahl 16/1-2; Kamer 54/1-2 | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zülfikar Durmuş, Kur'an'ın Türkçe Tercümeleri İstanbul: Çıra Yayınları, 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |