Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenci Arap dil ekolleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenciler, Arap dili gramerinin bir ilim olarak gelişimi süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğrencilerin Arap dili gramerinin bilgilerini pekiştirebilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği, Arap dil ekolleri ve Arap dil grameri alanında yaşanan gelişmeler olarak belirlenmiştir.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Nahiv ilminin kuruluş süreci ve ilk nahivciler
rolü
|
Anlatma Yöntemi |
2 |
Basra dil ekolü kuruluşunda Basra şehrinin tarihi ve coğrafik rolü |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Basra dil ekolünün kurucusu Halil b. Ahmed el-Ferâhidî |
Anlatma Yöntemi |
4 |
Nahiv ilminin temelleri: Amil-Ma’mûl |
Anlatma Yöntemi |
5 |
Nahiv ilminin temelleri: Semâ’, ta’lil ve kıyas |
Anlatma Yöntemi |
6 |
Sibveyeh ve Basra dil ekolündeki yeri |
Anlatma Yöntemi |
7 |
el-Ahfeş el-Evsat ve öğrencileri |
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kutrub, Ebû Amr el-Cermî ve Ebu Osman el-Mâzinî
|
Anlatma Yöntemi |
10 |
el-Muberrid ve Basra dil ekolündeki yeri |
Anlatma Yöntemi |
11 |
ez-Zeccâc,İbnu’s-Serrâc, es-Sîrâfî |
Anlatma Yöntemi |
12 |
Kûfe Dil ekolü ve ilk kurucusu el-Kisâî |
Anlatma Yöntemi |
13 |
Kûfe dil ekolünün temel özellikleri |
Anlatma Yöntemi |
14 |
el-Ferrâ’ ve Kûfe dil ekolündeki yeri |
Anlatma Yöntemi |
15 |
Sa’leb, Ebu Bekir el-Enbârî ve Kûfe dil ekolünün son
temsilcileri
|
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Dayf, Şevkî. el-Medârisu’n-nahviyye. Kahire: Dâru’l-Maarif, 7. Basım, 1968. |
2 |
el-Muhtar, Muhammed. Târihu’n-nahvi’l-Arabî fi’l-maşrik ve’l-mağrib. Beyrut: Dâru’l-Kutubi’l-İlmiyye, 1971. |
3 |
el-Hadisin, Hadîce. el-Medârisu’n-nahviyye. Ürdün: Dâru’l-Emel, 2001. |
4 |
el-Enbârî, Ebu’l-Berekât Abdurrahman b. Muhammed. el-İnsâf fî mesâili’l-hilâf beyne’nahviyyîn: el-Basrîyyîn ve’l-kufîyyîn. Beyrut: Beyrut: Dâr-u İhyâ’i’t-Turâsi’l-Arabî, y.t. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|