|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET SIDDIK ÖZALP (mehmetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET SIDDIK ÖZALP, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Arap dili gramerinin geçirdiği tarihi evreleri öğretmek ve gramer ekolleri hakkında öğrencilerin Arap dili konusunda bilgilendirilmelerini sağlamak amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci Arap dil ekolleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler, Arap dili gramerinin bir ilim olarak gelişimi süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrencilerin Arap dili gramerinin bilgilerini pekiştirebilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği, Arap dil ekolleri ve Arap dil grameri alanında yaşanan gelişmeler olarak belirlenmiştir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Nahiv ilminin kuruluş süreci ve ilk nahivciler rolü | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Basra dil ekolü kuruluşunda Basra şehrinin tarihi ve coğrafik rolü | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Basra dil ekolünün kurucusu Halil b. Ahmed el-Ferâhidî | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Nahiv ilminin temelleri: Amil-Ma’mûl | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Nahiv ilminin temelleri: Semâ’, ta’lil ve kıyas | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Sibveyeh ve Basra dil ekolündeki yeri | Anlatma Yöntemi |
| 7 | el-Ahfeş el-Evsat ve öğrencileri | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kutrub, Ebû Amr el-Cermî ve Ebu Osman el-Mâzinî | Anlatma Yöntemi |
| 10 | el-Muberrid ve Basra dil ekolündeki yeri | Anlatma Yöntemi |
| 11 | ez-Zeccâc,İbnu’s-Serrâc, es-Sîrâfî | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Kûfe Dil ekolü ve ilk kurucusu el-Kisâî | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Kûfe dil ekolünün temel özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 14 | el-Ferrâ’ ve Kûfe dil ekolündeki yeri | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Sa’leb, Ebu Bekir el-Enbârî ve Kûfe dil ekolünün son temsilcileri | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ali Bulut, el-Belagatü’l-Müyessera Meânî -Beyân - Bedî, İstanbul, 2017 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||