|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZÜLFİKAR DURMUŞ (zulfikardurmus@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET KILIÇARSLAN, HACI MEHMET SOYSALDI, YAHYA YAŞAR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, ayetler kapsamında Ehl-i kitap kavramının anlam alanına dair bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ehl-i kitapla ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ehl-i kitabın karakteristik özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İslam'ın Ehl-i kitaba bakışını ve ortak paydalarını açıyaklayabilir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Kur'an'da zikredilen Ehl-i kitapla ilgili ayetleri kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ehl-i kitap kavramı | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 2 | Kur'an'da Ehl-i kitap ile ilgili ayetlerin iç ve dış bağlamı | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 3 | Müslüman - Ehl-i kitap ilişkisi | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 4 | Ehl-i kitapla evlilik | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 5 | Ehl-i kitabın kestiklerinin yenilmesi | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 6 | Ehl-i kitapla ticari ilişkiler | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 7 | Ehl-i kitapla siyasi İlişkiler | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ehl-i kitabın cennete girmesi meseli | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 10 | Kur'an ve Tevrat | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 11 | Kur'an ve İncil | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 12 | Kur'an'da İsrailoğulları | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 13 | Kur'an'da İsrailoğullarına gönderilen peygamberler | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 14 | Kur'an'da Hz. Musa | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 15 | Kur'an'da Hz. İsa | Anlatım-soru-cevap-tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Remzi Kaya, "Ehl-i Kitap", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1994, X, 516-519. | |
| 2 | Remzi Kaya, Kur'an'a Göre Ehl-i Kitap ve İslam, Yağmur yayınları, İstanbul 2016. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||