|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU (rahmitelkenaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı İslam Hukukunun genel kuralları hakkında karşılaştırmalı bilgi vermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hukukun mahiyeti ve temel özelliklerini açıklayabilme. |
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. PÇ-16 Rasyonel düşünebilme PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hukukunun genel kurallarını anlama. |
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. PÇ-16 Rasyonel düşünebilme PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eleştiri ve özeleştiri yeteneği kazanır. |
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Farklılıkları takdir etme. |
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği İslam hukukunun genel prensipleridir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mecelle'nin 1-6. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 2 | Mecelle'nin 7-13. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 3 | Mecelle'nin 14-20. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 4 | Mecelle'nin 21-28. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 5 | Mecelle'nin 29-35. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 6 | Mecelle'nin 36-43. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 7 | Mecelle'nin 44-50. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mecelle'nin 51-58. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 10 | Mecelle'nin 59-66. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 11 | Mecelle'nin 67-73. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 12 | Mecelle'nin 74-80. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 13 | Mecelle'nin 81-88. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 14 | Mecelle'nin 89-96. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 15 | Mecelle'nin 97-100. maddeleri hakkında açıklamalar yapmak. | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Açıklamalı Mecelle, 1978, Haz. Ali Himmet Berki, Hikmet Yayınları, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Önerilen kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||