|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste tanımlanan etkinliklerle üniversite öğrencilerinde aile, kadın, çocuk, engelli, yaşlı, şehit yakını ve gaziler hakkında toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturmak; bireysel ve toplumsal sorumluluk geliştirme, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim becerilerini oluşturma amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturur |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bireysel ve toplumsal sorumluluk geliştirir |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirler |
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
PÇ- |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramlar. Topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemi Hedef Kitle Problemini belirleme. Belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme. Günümüzde topluma hizmet uygulamaları: Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeleri. Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları ile sosyal sorumluluk projelerini araştırma. Panel, Konferans, bilgilendirme seminerleri düzenleme Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü olarak yer alma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramlar | Anlatma yöntemi, soru cevap |
2 | Toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramlar | Anlatma yöntemi, soru cevap |
3 | Topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemi | Anlatma yöntemi, soru cevap, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Hedef Kitle Problemini belirleme | Anlatma yöntemi, soru cevap, Örnek Olay Yöntemi, tartışma yöntemi |
5 | Belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme | Problem Çözme Yöntemi, beyin fırtınası |
6 | Kamu kurumlarının ve Sivil Günümüzde topluma hizmet uygulamaları | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
7 | Toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları ile sosyal sorumluluk projelerini araştırma | gezi, gözlem, görüşme |
10 | Panel, Konferans, bilgilendirme seminerleri düzenleme | Grup Çalışması |
11 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, Gezi |
12 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, Gezi |
13 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, Gezi |
14 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, Gezi |
15 | Sunumlar, raporlar | Rapor Hazırlama, Proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Topluma Hizmet Uygulamaları ve Sosyal Sorumluluk Projeleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 5 |
5.Rapor | 1 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 1 | 2 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |