|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı laboratuvarda kullanılan ayırma, saflaştırma ve analiz metotlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ayırma ve saflaştırma işlemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | spektrofotometrik, türbidimetrik ve florometrik yöntemler ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | gravimetrik analiz ve volumetrik analiz işlemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | elektroforetik ve kromatografik yöntemler ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | nükleik asit temelli yöntemler ve protein tayini yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ayırma saflaştırma ve analiz işlemleri, buharlaştırma, ekstraksiyon, distilasyon, süblimasyon, kristallendirme, çöktürme, filtrasyon, gravimetrik analiz ve volumetrik analiz, kromatografik yöntemler ve çeşitleri, kromatografik yöntemlerin uygulamada kullanım alanları, spektrofotometre , spektrofotometre tipleri ve kullanım alanları, türbidimetrik ve florometrik yöntemler, elektroforetik yöntemler temel prensipleri, elektroforetik yöntemlerin uygulamada kullanım alanları, nükleik asit temelli yöntemler, protein tayini yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Laboratuvarda uygulanan temel işlemler | Anlatma Yöntemi |
2 | Ayırma ve saflaştırma işlemleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Ayırma ve saflaştırma işlemleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Gravimetrik analiz ve volumetrik analiz yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Enstrumental analiz yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Optik ve spektrofotometrik yöntemler | Anlatma Yöntemi |
7 | Spektroskopik yöntemlerin kullanım alanları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kromatografik analiz yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Kromatografik yöntemlerin güncel uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
11 | Elektroforetik yöntemler ve temel prensipleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Elektroforetik yöntemlerin kullanım alanları | Anlatma Yöntemi |
13 | Nükleik asit temelli analiz yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
14 | biyokimyasal ve immünokimyasal test yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Protein tayini yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gündüz, T. 2015 "Kromatografi ve Elektroforez" | |
2 | Bağ, H., Kendüzler, E. "Genel Kimya III (Analitik Kimya) " | |
3 | Felicia Y.H. Wu, Cheng-Wen Wu. Structure and Function of Nucleic Acids and Proteins | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve ders sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |