|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, genetik metodlar ilgili temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | genetik metotlarla ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
DNA izolasyon yöntemleri ve hesaplamaları, RNA izolasyon yöntemleri ve hesaplamaları, restriksiyon enzimleri, polimeraz zincir reaksiyonu, nükleik asitlerin hibridizasyonu, Southern ve Northern Blot analizleri, DNA dizi analizi, Allel-özgü oligonükleotid analizi, mikroarray analizi, kısa ardışık tekrarlar (STR), STR analizi, STR profillerinin değerlendirilmesi, klasik sitogenetik yöntemler, moleküler sitogenetik yöntemler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | DNA izolasyon yöntemleri ve hesaplamaları | Anlatma Yöntemi |
2 | RNA izolasyon yöntemleri ve hesaplamaları | Anlatma Yöntemi |
3 | Restriksiyon enzimleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Polimeraz zincir reaksiyonu | Anlatma Yöntemi |
5 | Nükleik asitlerin hibridizasyonu, Southern ve Northern Blot analizleri | Anlatma Yöntemi |
6 | DNA dizi analizi | Anlatma Yöntemi |
7 | Allel-özgü oligonükleotid analizi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mikroarray Analizi | Anlatma Yöntemi |
10 | Kısa ardışık tekrarlar (STR), STR analizi | Anlatma Yöntemi |
11 | STR profillerinin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Klasik sitogenetik yöntemler | Anlatma Yöntemi |
13 | Moleküler sitogenetik yöntemler | Anlatma Yöntemi |
14 | Akış karyotiplemesi Floresans in situ hibridizasyon (FISH) | Anlatma Yöntemi |
15 | Fiber FIS Multicolor-FISH | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Topaktaş, M. "Moleküler Genetik" | |
2 | Temizkan, G., Arda, N. "Temel ve İleri Moleküler Biyoloji Yöntemleri Genomik ve Proteomik Analizler" | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı ve ders sunuları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |