|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, genom ve epigenetik ile ilgili temel kavramlara ve mekanizmalara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Epigenetik mekanizmaları ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
DNA metilasyonu, histon modifikasyonları, gen regülasyonunun epigenetik mekanizmaları, genomik imprinting, epigenetik analiz metodları, DNA metilasyonu ve kanser, anormal imprinting ile ilişkili hastalıklar, DNA metilasyonu ve tekrarlayan instabilite hastalıkları, insan gelişiminde DNA metilasyonunun rolü, embryonik kök hücreler ve farklılaşma, diğer organizmalarda epigenetik yaklaşımlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Epigenetiğin tanımı | Anlatma Yöntemi |
2 | DNA metilasyonu | Anlatma Yöntemi |
3 | histon modifikasyonları | Anlatma Yöntemi |
4 | histon modifikasyonları | Anlatma Yöntemi |
5 | gen ekspresyonunun düzenlenmesinde epigenetik mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
6 | gen ekspresyonunun düzenlenmesinde epigenetik mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
7 | genomik imprinting | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | epigenetik analiz metotları | Anlatma Yöntemi |
10 | epigenetik analiz metotları | Anlatma Yöntemi |
11 | epigenetik ile ilişkili hastalıklar | Anlatma Yöntemi |
12 | kanser oluşum ve gelişiminde epigenetik | Anlatma Yöntemi |
13 | epigenetik ve gelişim biyolojisi | Anlatma Yöntemi |
14 | Kök hücre biyolojisinde epigenetik | Anlatma Yöntemi |
15 | Diğer organizmalarda epigenetik düzenlenme mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Chadwick, B. P. 2015 “Epigenetics Current Research and Emerging Trends “ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |