|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HÜSEYİN SARAÇ (huseyinsarac@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk modernleşmesinin başlayış gerekçesi ve sonraki süreç içerisinde yapılan yenilikler, yeniliklerin Cumhuriyet Dönemi yeniliklerine etkileri hakkında bilgi edinmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Osmanlı Devleti’ndeki modernleşme hareketlerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-10 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. PÇ-13 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Cumhuriyet Dönemi modernleşme hareketlerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Osmanlı Devleti ve Cumhuriyet Dönemi modernleşme hareketleri hakkındaki etkileşim, farklılık hakkında bilgi sahibi olup karşılaştırma yapabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türk modernleşme hareketleri Osmanlı Devleti’ndeki batılılaşma hareketleri, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri yenilik hareketleri ve Cumhuriyet Dönemi yenilik hareketleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Modernleşme kuramı, modernleşme ile ilgili düşünceler ve Doğu-Batı Dünyasında modernleşme süreci | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Türk modernleşme sürecinin başlamasının nedenleri, Lale Devri, I. Mahmud, III. Mustafa, I. Abdülhamid devri yenilikleri. | Anlatma Yöntemi |
| 3 | III. Selim ve II. Mahmud dönemi yenileşme hareketleri | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Tanzimat dönemi yenileşme hareketleri | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Birinci Meşrutiyet dönemi yenilik hareketleri | Anlatma Yöntemi |
| 6 | İkinci Meşrutiyet dönemi yenilik hareketleri | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Osmanlı Devleti’nde fikir akımları | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Saltanatın kaldırılması | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Cumhuriyetin ilanı ve ulus egemenliğine geçiş | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Hilafet sorunu ve Halifeliğin kaldırılması | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Eğitim-Öğretim ve Hukuk alanında yapılan inkılap hareketleri | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Sosyal alanda yapılan inkılaplar ve toplumsal yaşayışın düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Kültür alanında yapılan inkılaplar | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi V-IX, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 2007. | |
| 2 | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu, Ankara 2007. | |
| 3 | Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2000. | |
| 4 | Selami Kılıç, II. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Türk Devrimi ve Fikir Temelleri, Kaynak Yayınları, İstanbul, 2005. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| haritalar, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 13 | 39 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||