Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
deşifre kriterlerini uygulayabilir |
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
|
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 |
notaları doğru ve akıcı bir şekilde okuyabilir/seslendirebilir |
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
|
|
DÖÇ-3 |
deşifre okuma/çalma becerisini geliştirebilir |
PÇ-1 Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
deşifre öncesinde ve esnasında dikkat edilecek kriterleri bilme, uygulayabilme, notaları ilk seferde doğru ve akıcı bir şekilde okuyup seslendirebilme, farklı müzikal ifade terimlerini deşifre esnasında uygulayabilme, deşifre okuma/çalma becerisini geliştirebilme |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
ders hakkında bilgi |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Temel Müzik Bilgileri |
Anlatma Yöntemi |
3 |
deşifre kriterleri |
Anlatım Yöntemi, Bireysel Çalışma |
4 |
Tartım ve Bona Çalışmaları |
Ritm Tutma, |
5 |
Tartım ve Bona Çalışmaları |
Ritm Tutma |
6 |
Tartım ve Bona Çalışmaları, Do Majör deşifre çalışmaları (4 ölçü) |
Ritm Tutma, Uygulama Yöntemi |
7 |
Tartım ve Bona Çalışmaları, Do Majör deşifre çalışmaları (8 ölçü) |
Ritm Tutma, Uygulama Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Tartım ve Bona Çalışmaları, Do Majör deşifre çalışmaları (4 ölçü-fa anahtarı) |
Ritm Tutma, Uygulama Yöntemi |
10 |
Tartım ve Bona Çalışmaları, Do Majör deşifre çalışmaları (8 ölçü-fa anahtarı) |
Ritm Tutma, Uygulama Yöntemi |
11 |
Tartım ve Bona Çalışmaları, La Minör deşifre çalışmaları (4 ölçü) |
Ritm Tutma, Uygulama Yöntemi |
12 |
Tartım ve Bona Çalışmaları, La Minör deşifre çalışmaları (8 ölçü) |
Ritm Tutma, Uygulama Yöntemi |
13 |
Tartım ve Bona Çalışmaları, La minör deşifre çalışmaları (4 ölçü-fa anahtarı) |
Ritm Tutma, Uygulama Yöntem |
14 |
Tartım ve Bona Çalışmaları, -La minör deşifre çalışmaları (8 ölçü-fa anahtarı) |
Ritm Tutma, Uygulama Yöntem |
15 |
genel tekrar |
Anlatın Yöntemi, Ritm Tutma, Uygulama Yöntem |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Howard Richman Super Sight-Reading Secrets |
2 |
One Thousand Exercises "Fifty Steps in Sight Singing" by Arthur SOMERVELL London |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Piyano, Solfej Kitapları, kolay piyano parçaları |