|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Psikoloji ile ilgili temel konuları kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikoloji biliminin temel kavramlarını kullanır |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Psikolojinin tarihsel gelişimini tanımlar |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Psikoloji biliminin tanımı ve içeriği ile psikolojinin alt alanları, tarihsel gelişimi ve ekolleri içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, psikolojinin önemi ve kuralları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
2 | Psikoloji biliminin tanımı ve içeriği psikolojinin alt alanları tarihsel gelişimi ve ekoller | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
3 | Psikolojide araştırma yöntemleri psikolojide etik konular | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
4 | Fizyoloji ve davranış merkezi sinir sistemi çevresel sinir sistemi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
5 | Genetik ve davranış İnsan davranış genetiği (zeka,şizofreni,kişilik özellikleri,saldırganlık vb.) | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
6 | Duyusal süreçler ve özellikleri Duyusal eşikler Duyular(görme,acı/ağrı vb.) | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
7 | Algı,algısal örgütleme Algısal değişmezlikler Uzaklık,derinlik algısı Algısal yanılsamalar | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bİlinç ve kuramsal yaklaşımlar Uykunun aşamaları ve fizyolojisi Rüya | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
10 | Bilinçte yapay değişmeler Madde kullanımı Psikoaktif ilaçlar ( depresanlar,stimulanlar,halüsinojenler ) | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
11 | Öğrenme ve özellikleri Klasik koşullanma ve bileşenleri Edimsel koşullanma İnsanlarda klasik koşullanma ve davranış değişikliği | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
12 | Öğrenme Aralıklı pekiştirme Bilişsel öğrenme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
13 | Bellek Duyusal kayıtlar Kısa süreli bellek ( çalışan bellek ) | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
14 | Bellek Uzun süreli bellek (episodik-semantik bellek,örtük-açık bellek) Yeniden yapılandırılmış bellek | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
15 | Yıl sonu değerlendirmesi ve genel tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, Çev. T. Geniş, Kaknüs Yayınları, 2009 | |
2 | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, 2003 | |
3 | Clifford T. Morgan, Psikolojiye Giriş, Çev. Sirel Karakaş & Rükzan Eski, Eğitim Kitabevi, 2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 3 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 3 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |