|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, eğitim psikolojisinin temel kavramlarını, amacını, konusunu kavratmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitim psikolojinin tanımını öğrenir |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eğitim psikolojisinin konusunu öğrenir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eğitim psikolojinin diğer disiplinlerle ilişkisini öğrenir |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitim psikolojinin tanımı, içeriği, amacı, konusu, uygulama alanları, diğer disiplinlerle ilişkisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Eğitim Psikolojisine Giriş ve Tarihçe | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 2 | Eğitim Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 3 | Yaşam Boyu Gelişim | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 4 | Bilişsel Gelişim Ve Dil Gelişimi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 5 | Öğrenme Kuramları I: Klasik ve Edimsel Koşullama | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 6 | Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 7 | Bellek, Biliş ve Bilgi Işleme Kuramları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 10 | Karmaşık Bilişsel Süreçler ve Transfer Edilebilen Beceriler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 11 | Metabiliş ve Öğrenme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 12 | Motivasyon ve Sınıfta Öğrenme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 13 | Ders Planlama ve Teknoloji | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 14 | Reflektif Öğretmen ve Reflektif Öğrenci | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 15 | Ölçme ve Değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Santrock, J. W. (2018) Eğitim Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 164 | ||