|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitim psikolojisinin temel kavramlarını, amacını, konusunu kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim psikolojinin tanımını öğrenir |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitim psikolojisinin konusunu öğrenir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim psikolojinin diğer disiplinlerle ilişkisini öğrenir |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitim psikolojinin tanımı, içeriği, amacı, konusu, uygulama alanları, diğer disiplinlerle ilişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim Psikolojisine Giriş ve Tarihçe | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
2 | Eğitim Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
3 | Yaşam Boyu Gelişim | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
4 | Bilişsel Gelişim Ve Dil Gelişimi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
5 | Öğrenme Kuramları I: Klasik ve Edimsel Koşullama | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
6 | Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
7 | Bellek, Biliş ve Bilgi Işleme Kuramları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
10 | Karmaşık Bilişsel Süreçler ve Transfer Edilebilen Beceriler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
11 | Metabiliş ve Öğrenme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
12 | Motivasyon ve Sınıfta Öğrenme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
13 | Ders Planlama ve Teknoloji | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
14 | Reflektif Öğretmen ve Reflektif Öğrenci | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
15 | Ölçme ve Değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Santrock, J. W. (2018) Eğitim Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 164 |