Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 305 - FELSEFE

Kodu: FLS 305 Adı: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim psikolojisinin temel kavramlarını, amacını, konusunu kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim psikolojinin tanımını öğrenir PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitim psikolojisinin konusunu öğrenir PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim psikolojinin diğer disiplinlerle ilişkisini öğrenir PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim psikolojinin tanımı, içeriği, amacı, konusu, uygulama alanları, diğer disiplinlerle ilişkisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim Psikolojisine Giriş ve Tarihçe •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
2 Eğitim Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
3 Yaşam Boyu Gelişim •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
4 Bilişsel Gelişim Ve Dil Gelişimi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
5 Öğrenme Kuramları I: Klasik ve Edimsel Koşullama •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
6 Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramları •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
7 Bellek, Biliş ve Bilgi Işleme Kuramları •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
10 Karmaşık Bilişsel Süreçler ve Transfer Edilebilen Beceriler •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
11 Metabiliş ve Öğrenme •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
12 Motivasyon ve Sınıfta Öğrenme •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
13 Ders Planlama ve Teknoloji •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
14 Reflektif Öğretmen ve Reflektif Öğrenci •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
15 Ölçme ve Değerlendirme •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Santrock, J. W. (2018) Eğitim Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 164