|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARMAN BESLER (armanbesler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye, klasik-dışı, kaplamsal olmayan mantık sistemlerini tanıtmak, bu sistemlerin felsefe sorunlarının ifadesi ve çözümündeki işlerliğini göstermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Birinci düzey kaplamsal mantığın sorunlarını ve sınırlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kaplamsallık kavramını açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kiplikle ilgili temel felsefi ve mantıki sorunları açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Batı yazınında “klasik-olmayan” (veya “klasik-dışı”) olarak bilinen mantık sistemlerinin, felsefe disiplinlerindeki, bilhassa varlık ve bilgi felsefesindeki tartışmalarda nasıl kullanıldığının, yani bu sistemlerin, nasıl felsefi mantıklar haline geldiklerinin örneklenmesi. Kiplikli mantık sistemlerine odaklanılması; bu sistemlerin, kiplikle ilgili hem tarihi hem de modern varlıkbilim sorunlarının formüle edilişindeki ve çözümündeki katkılarının gösterilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Birinci düzey kaplamsal mantığın sınırları | Anlatma Yöntemi |
2 | Birinci düzey kaplam mantığının sınırları | Anlatma Yöntemi |
3 | Kaplamsal olmayan mantıkların ortaya çıkışı | Anlatma Yöntemi |
4 | Kaplamsal olmayan mantıkların ortaya çıkışı | Anlatma Yöntemi |
5 | Kaplamsal olmayan mantık sistemlerine geniş bakış | Anlatma Yöntemi |
6 | Kiplik mantığına temel kavramları | Anlatma Yöntemi |
7 | Kiplik mantığının gelişimi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kiplik mantığı sistemleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Kiplik mantığı sistemleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Felsefi uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
12 | Felsefi uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
13 | Anlambilimi sorunları | Anlatma Yöntemi |
14 | Anlambilimi sorunları | Anlatma Yöntemi |
15 | Kiplik mantığının güncel kullanımları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Grünberg, T. (2000). Sembolik Mantık El Kitabı, 2. Cilt: Özel Mantık Sistemleri, Ankara: METU Press. | |
2 | Melia, J. (2014), Modality, New York, NY: Routledge. | |
3 | Burgess, J. P. (2009). Philosophical Logic, Princeton, NJ: Princeton University Press. | |
4 | Priest, G. (2001). An Introduction to Non-Classical Logic: From If to Is, Cambridge: Cambridge University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 164 |