|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ARMAN BESLER (armanbesler@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrenciye, klasik-dışı, kaplamsal olmayan mantık sistemlerini tanıtmak, bu sistemlerin felsefe sorunlarının ifadesi ve çözümündeki işlerliğini göstermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Birinci düzey kaplamsal mantığın sorunlarını ve sınırlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kaplamsallık kavramını açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kiplikle ilgili temel felsefi ve mantıki sorunları açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Batı yazınında “klasik-olmayan” (veya “klasik-dışı”) olarak bilinen mantık sistemlerinin, felsefe disiplinlerindeki, bilhassa varlık ve bilgi felsefesindeki tartışmalarda nasıl kullanıldığının, yani bu sistemlerin, nasıl felsefi mantıklar haline geldiklerinin örneklenmesi. Kiplikli mantık sistemlerine odaklanılması; bu sistemlerin, kiplikle ilgili hem tarihi hem de modern varlıkbilim sorunlarının formüle edilişindeki ve çözümündeki katkılarının gösterilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Birinci düzey kaplamsal mantığın sınırları | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Birinci düzey kaplam mantığının sınırları | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Kaplamsal olmayan mantıkların ortaya çıkışı | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Kaplamsal olmayan mantıkların ortaya çıkışı | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Kaplamsal olmayan mantık sistemlerine geniş bakış | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Kiplik mantığına temel kavramları | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Kiplik mantığının gelişimi | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kiplik mantığı sistemleri | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Kiplik mantığı sistemleri | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Felsefi uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Felsefi uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Anlambilimi sorunları | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Anlambilimi sorunları | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Kiplik mantığının güncel kullanımları | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Grünberg, T. (2000). Sembolik Mantık El Kitabı, 2. Cilt: Özel Mantık Sistemleri, Ankara: METU Press. | |
| 2 | Melia, J. (2014), Modality, New York, NY: Routledge. | |
| 3 | Burgess, J. P. (2009). Philosophical Logic, Princeton, NJ: Princeton University Press. | |
| 4 | Priest, G. (2001). An Introduction to Non-Classical Logic: From If to Is, Cambridge: Cambridge University Press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 164 | ||