|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CESUR PEHLEVAN (cesurpehlevan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CESUR PEHLEVAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimin doğasını öğrenmek; bilimin İlkçağ’dan günümüze kadar kaydettiği gelişimin izini sürmek, hangi etkenlerin bilimsel düşünceyi etkilediğini kavramak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel bilginin genel özelliklerini anlar. |
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimin uygarlıklara göre gelişim ve değişimini kavrar. |
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dönemin yaşam koşulları, siyasal ve ekonomik yapısı bağlamında bilimi açıklar |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel bilginin gelişim süreci. Tarihi bilgilerden yararlanarak bilimsel kuramların çeşitli dönemlerde doğuşu ve yayılışını, bilginlerin düşünce biçimlerini, bilimin felsefe, din ve sanat gibi diğer düşünsel etkinliklerle karşılıklı ilişkilerini. Bilime katkıda bulunmuş bilim adamlarının yaşamını, bilime katkılarını.Bilim ilk çağlardan bugüne gelinceye kadar geçirdiği aşamalar ve güçlükler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim tarih ilişkisi. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
2 | Bilimin doğasını açıklama, bilim tarihinin önemini vurgulama. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
3 | İlk uygarlıklarda bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
4 | Antik Yunan’da bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
5 | Helenistik Dönem'de bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
6 | Roma Döneminde bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
7 | Ortaçağ’da Bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ortaçağ’da Bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
10 | Rönesans Döneminde bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
11 | Rönesans Döneminde bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
12 | Yakınçağda bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
13 | Yakınçağda bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
14 | Cumhuriyet Döneminde Türkiye'de Bilim. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
15 | Genel değerlendirme. | •Tartışma Yöntemi •Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Yıldırım, C. (1997). Bilim Tarihi, İstanbul: Remzi. | |
2 | • Westfall, R. S. (1997). Modern Bilimin Oluşumu, çev. Duru, İ. H., Ankara: TÜBİTAK Yayınları. | |
3 | Yörükoğulları E., vd.,(Editorler) Yörükoğulları E., İhsanoğlu E.M. (2002). Bilim ve Teknoloji Tarihi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3625 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2453, Eskişehir. | |
4 | Tekeli S. vd.(2020).Bilim Tarihine Giriş, Nobel Yayınları, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 110 |