|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye Siyaset felsefesinin genel ve önemli kavramlarını sunarak devlet, birey, toplum, özgürlük ve haklar gibi unsurların felsefi düzlemde ele alınması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Siyaset felsefesinin temel kavram ve kuramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Siyaset felsefesinin temel soru ve sorunlarını ve bunlara getirilecek olası çözümleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Var olan siyasi unsurları teorik düzlemde değerlendirebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Siyaset felsefesinin özgürlük, hak, devlet, mülkiyet gibi temel kavramlarını incelemek ve bu bilgiler ışığında siyaset felsefesinin temel problemlerini ve sorularını irdelemek. Bu soruların bazıları: Devletin ne olduğu ve nasıl ortaya çıktığı, birey-devlet ilişkisi, özgürlüğün ne olduğu ve sınırlarının nasıl çizilebileceği ve ideal yönetim biçiminin ne olabileceğidir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Siyaset felsefesinin konusu ve kapsamı nedir? | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 2 | Siyaset felsefenin temel birey, toplum, devlet, özgürlük gibi kavramları ve bu kavramların basit tanımları. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 3 | Devlet nedir ve neden ortaya çıkmıştır? | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 4 | Doğal bir varlık olarak devlet | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 5 | Yapay bir oluşum olarak devlet | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 6 | İdeal devlet nedir? | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 7 | İdeal devlet tasarımları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İktidarın tanımı ve kaynağı ile ilgili felsefi görüşler. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 10 | Devlet ve özgürlük | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 11 | Devlet ve birey | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 12 | Eşitlik kavramı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 13 | Adalet kavramı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 14 | Güncel siyaset felsefesi yaklaşımları. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Rosen, M. ve Wolf, J. (ed.) (2006).Siyasal Düşünce, çev. Çalışkan, S. ve Çalışkan, H.,Ankara: Dost Kitabevi. | |
| 2 | Can, N. (2005). Siyaset Felsefesi Problemleri, Ankara: Elis. | |
| 3 | Toku, N. (2005). Siyaset Felsefesine Giriş, İstanbul: Kaknüs. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitaplar, makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 110 | ||