|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye Siyaset felsefesinin genel ve önemli kavramlarını sunarak devlet, birey, toplum, özgürlük ve haklar gibi unsurların felsefi düzlemde ele alınması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyaset felsefesinin temel kavram ve kuramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Siyaset felsefesinin temel soru ve sorunlarını ve bunlara getirilecek olası çözümleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Var olan siyasi unsurları teorik düzlemde değerlendirebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyaset felsefesinin özgürlük, hak, devlet, mülkiyet gibi temel kavramlarını incelemek ve bu bilgiler ışığında siyaset felsefesinin temel problemlerini ve sorularını irdelemek. Bu soruların bazıları: Devletin ne olduğu ve nasıl ortaya çıktığı, birey-devlet ilişkisi, özgürlüğün ne olduğu ve sınırlarının nasıl çizilebileceği ve ideal yönetim biçiminin ne olabileceğidir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Siyaset felsefesinin konusu ve kapsamı nedir? | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
2 | Siyaset felsefenin temel birey, toplum, devlet, özgürlük gibi kavramları ve bu kavramların basit tanımları. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
3 | Devlet nedir ve neden ortaya çıkmıştır? | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
4 | Doğal bir varlık olarak devlet | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
5 | Yapay bir oluşum olarak devlet | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
6 | İdeal devlet nedir? | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
7 | İdeal devlet tasarımları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İktidarın tanımı ve kaynağı ile ilgili felsefi görüşler. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
10 | Devlet ve özgürlük | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
11 | Devlet ve birey | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
12 | Eşitlik kavramı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
13 | Adalet kavramı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
14 | Güncel siyaset felsefesi yaklaşımları. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Rosen, M. ve Wolf, J. (ed.) (2006).Siyasal Düşünce, çev. Çalışkan, S. ve Çalışkan, H.,Ankara: Dost Kitabevi. | |
2 | Can, N. (2005). Siyaset Felsefesi Problemleri, Ankara: Elis. | |
3 | Toku, N. (2005). Siyaset Felsefesine Giriş, İstanbul: Kaknüs. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar, makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 110 |