|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı uygulamalı etiği tanıtmak ve problemlerini tartışmaktır.. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel ve pratik sorunları etik bağlamda sorgulayabilir |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uygulamalı etiğin farklı alanlarını tanıyabilir |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Uygulamalı etik tartışmaların kültür içerisindeki yeri ve önemini kavrayabilir |
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ötanazi, kürtaj, hayvan etiği, çevre etiği, toprak etiği vb | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Uygulamalı etiğin tanımı ve konusu | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 2 | Uygulamalı etiğin sorunları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 3 | Uygulamalı etiğin doğuşu | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 4 | Uygulamalı etik türleri | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 5 | Tıp etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 6 | Ötanazi, Kürtaj | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 7 | Çevre etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toprak etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 10 | Hayvan etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 11 | Meslek etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 12 | Meslek etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 13 | Eğitim etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 14 | Eğitim etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cevizci, A. (2014). Uygulamalı Etik, İstanbul: Say. | |
| 2 | • II. Ulusal Uygulamalı Etik Kongresi (18-20 Ekim 2006)Bildiri Kitapçığı, Ankara: ODTÜ Felsefe Bölümü. | |
| 3 | • Margolis, J. (2006).11 Eylül Sonrası Ahlak Felsefesi, çev. Türer, C.,Ankara: Elis. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 20 | ||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 146 | ||