|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı uygulamalı etiği tanıtmak ve problemlerini tartışmaktır.. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel ve pratik sorunları etik bağlamda sorgulayabilir |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uygulamalı etiğin farklı alanlarını tanıyabilir |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uygulamalı etik tartışmaların kültür içerisindeki yeri ve önemini kavrayabilir |
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ötanazi, kürtaj, hayvan etiği, çevre etiği, toprak etiği vb | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uygulamalı etiğin tanımı ve konusu | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | Uygulamalı etiğin sorunları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
3 | Uygulamalı etiğin doğuşu | Anlatma ve tartışma yöntemi |
4 | Uygulamalı etik türleri | Anlatma ve tartışma yöntemi |
5 | Tıp etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
6 | Ötanazi, Kürtaj | Anlatma ve tartışma yöntemi |
7 | Çevre etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toprak etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
10 | Hayvan etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
11 | Meslek etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
12 | Meslek etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
13 | Eğitim etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
14 | Eğitim etiği | Anlatma ve tartışma yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cevizci, A. (2014). Uygulamalı Etik, İstanbul: Say. | |
2 | • II. Ulusal Uygulamalı Etik Kongresi (18-20 Ekim 2006)Bildiri Kitapçığı, Ankara: ODTÜ Felsefe Bölümü. | |
3 | • Margolis, J. (2006).11 Eylül Sonrası Ahlak Felsefesi, çev. Türer, C.,Ankara: Elis. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 20 | ||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 146 |