Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 310 - FELSEFE

Kodu: FLS 310 Adı: UYGULAMALI ETİK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı uygulamalı etiği tanıtmak ve problemlerini tartışmaktır..

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilimsel ve pratik sorunları etik bağlamda sorgulayabilir PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uygulamalı etiğin farklı alanlarını tanıyabilir PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Uygulamalı etik tartışmaların kültür içerisindeki yeri ve önemini kavrayabilir PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.
PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ötanazi, kürtaj, hayvan etiği, çevre etiği, toprak etiği vb
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uygulamalı etiğin tanımı ve konusu Anlatma ve tartışma yöntemi
2 Uygulamalı etiğin sorunları Anlatma ve tartışma yöntemi
3 Uygulamalı etiğin doğuşu Anlatma ve tartışma yöntemi
4 Uygulamalı etik türleri Anlatma ve tartışma yöntemi
5 Tıp etiği Anlatma ve tartışma yöntemi
6 Ötanazi, Kürtaj Anlatma ve tartışma yöntemi
7 Çevre etiği Anlatma ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Toprak etiği Anlatma ve tartışma yöntemi
10 Hayvan etiği Anlatma ve tartışma yöntemi
11 Meslek etiği Anlatma ve tartışma yöntemi
12 Meslek etiği Anlatma ve tartışma yöntemi
13 Eğitim etiği Anlatma ve tartışma yöntemi
14 Eğitim etiği Anlatma ve tartışma yöntemi
15 Genel değerlendirme Anlatma ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cevizci, A. (2014). Uygulamalı Etik, İstanbul: Say.
2 • II. Ulusal Uygulamalı Etik Kongresi (18-20 Ekim 2006)Bildiri Kitapçığı, Ankara: ODTÜ Felsefe Bölümü.
3 • Margolis, J. (2006).11 Eylül Sonrası Ahlak Felsefesi, çev. Türer, C.,Ankara: Elis.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 20
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 146