|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sosyal psikolojideki temel olgu ve ilkeler, sosyal normların oluşumu, güdüler, tutumlar ve inançlar ile bunların sosyo- psikolojik etkileri | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal psikolojinin disiplinler arası niteliğini oluşturabilir. |
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal psikoloji bilgisini farklı sosyal alanlara uygulayabilir |
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bir konuyu disiplinler arası bir yaklaşımla tanımlayabilir |
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyal psikolojide temel olgu ve ilkeler, sosyal normların oluşumu, güdüler, tutumlar, inançlar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Literatür Tanıtımı ve Genel Giriş | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 2 | Sosyal Psikolojiye Giriş | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 3 | Sosyal Psikolojide Temel Olgular ve İlkeler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 4 | Sosyal Durumlarda Deneyim ve Davranış | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 5 | Grup Yapılarının Olgusu ve İşleyişi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 6 | Grubun Oluşumu Etkileyen Sosyal Psikolojik Faktörler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 7 | Sosyal Normların Oluşumu | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kollektif Davranış | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 10 | Sosyal Psikolojide Güdüler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 11 | Ego Katılımları ve Referans Grupları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 12 | Grup Önyargısı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 13 | Organizasyonların ve Davranışların Değişmesine Yol Açan Nedenler Sosyal Hareketler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 14 | Sosyal Hareketlerde Yeni Değerlerin Ortaya Çıkması | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 15 | Güncel Sosyal Meseleler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Michael A. Hogg ve Graham M. Vaughan, Sosyal Psikoloji, Çev. İbrahim Yıldız, Ütopya Yayınevi, 2014 | |
| 2 | David G. Myers, Sosyal Psikoloji, Çev. Edit. Serap Akfırat, Nobel Akademik Yayıncılık, 2015 | |
| 3 | Çiğdem Kağıtçıbaşı ve Zeynep Cemalcılar, Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınları, 2016 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 164 | ||