|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, felsefe metinlerini okumak ve tartışmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Felsefi metin çözümlemesi yapar |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Filozofların yöntemlerini tespit eder |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Metinlerden filozofların düşüncelerini belirler |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Platon, Aristoteles, Descartes, Locke, Kant, Russell, Husserl. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Uygulanacak yöntemin tanıtılması | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bir eserin seçilmesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 3 | Eserin okunmaya başlanması | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 4 | Tartışmalara giriş | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 5 | Okuma-tartışma | •Kitap Eleştirisi |
| 6 | Okuma-tartışma | •Kitap Eleştirisi |
| 7 | Okuma-tartışma | •Kitap Eleştirisi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yeni bir metin seçimi | •Kitap Eleştirisi |
| 10 | Okuma-tartışma | •Kitap Eleştirisi |
| 11 | Okuma-tartışma | •Kitap Eleştirisi |
| 12 | Okuma-tartışma | •Kitap Eleştirisi |
| 13 | Okuma-tartışma-yazma | •Kitap Eleştirisi |
| 14 | Okuma-tartışma-yazma | •Kitap Eleştirisi |
| 15 | Okuma-tartışma-yazma | •Kitap Eleştirisi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Martin Heidegger, Varlık ve Zaman, Çev. Kaan Ökten, Agora Kitaplığı, 2008 | |
| 2 | Jean-Paul Sartre, Varlık ve Hiçlik, Çev. Turhan Ilgaz ve Gaye Çankaya Esen, İthaki, 2009 | |
| 3 | Ludwig Wittgenstein, Tractatus Logico-Philosophicus, Çev. Oruç Aruoba, Metis Yayınları, 2016 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||