|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FARUK MANAV (farukmanav@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitime felsefi açıdan yaklaşmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim felsefesinin problem alanını tanır |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitim felsefesi akımlarını açıklar |
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim-felsefe ilişkisini kavrar |
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim-felsefe ilişkisi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
2 | Eğitim felsefesinin tanımı ve konu alanı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
3 | Çeşitli eğitim görüşleri ve akımlar | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
4 | Eğitim ontolojisi, Eğitim epistemolojisi, Eğitim ve değerler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
5 | Çeşitli eğitim görüşleri ve akımlar | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
6 | Daimicilik | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
7 | Esasicilik | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlerlemecilik | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
10 | İlerlemecilik | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
11 | Yeniden-Kurmacılık | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
12 | Yeniden-Kurmacılık | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
13 | Eleştirel Pedagoji | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
14 | Radikal Yaklaşımlar | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, 2016 | |
2 | Veysel Sönmez, Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, 2014 | |
3 | Nel Noddings, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |