Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 410 - FELSEFE

Kodu: FLS 410 Adı: EĞİTİM FELSEFESİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FARUK MANAV (farukmanav@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitime felsefi açıdan yaklaşmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim felsefesinin problem alanını tanır PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitim felsefesi akımlarını açıklar PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim-felsefe ilişkisini kavrar PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim-felsefe ilişkisi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
2 Eğitim felsefesinin tanımı ve konu alanı •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
3 Çeşitli eğitim görüşleri ve akımlar •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
4 Eğitim ontolojisi, Eğitim epistemolojisi, Eğitim ve değerler •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
5 Çeşitli eğitim görüşleri ve akımlar •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
6 Daimicilik •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
7 Esasicilik •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 İlerlemecilik •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
10 İlerlemecilik •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
11 Yeniden-Kurmacılık •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
12 Yeniden-Kurmacılık •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
13 Eleştirel Pedagoji •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
14 Radikal Yaklaşımlar •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
15 Genel Değerlendirme •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, 2016
2 Veysel Sönmez, Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, 2014
3 Nel Noddings, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150