|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Motivasyon ve liderlik teorilerini tanımlayabilecek; Kültürel, demografik ve bireysel farklılıkların hem işyeri motivasyonu hem de liderlik uzerindeki farklı etkilerini tartışabilecek, etkileşimsel ve dönüşümsel liderliği karşılaştırabilecek,Liderlerin takım üyelerini nasıl motive ettiğini açıklayacak,hangi durumlarda liderliğin etkisiz hale geldiğini tartışabilecek, liderlikteki güncel konuşarı tanımlayabilecek ve nasıl etkili liderler yaratılabileceğini açıklayabilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Motivasyon ve liderlik teorilerini tanımlamak |
PÇ-4 İnsan ilişkileri, örgütsel davranış ve iletişim konusunda etkin olma
PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Motivasyon ve liderlikte kültürel etkileri tartışabilir. |
PÇ-4 İnsan ilişkileri, örgütsel davranış ve iletişim konusunda etkin olma
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Nasıl etkili liderler yaratılabileceğini açıklayabilir. |
PÇ-4 İnsan ilişkileri, örgütsel davranış ve iletişim konusunda etkin olma
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Motivasyon teorileri ve liderlik teorileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | anlatma ve tartışma |
2 | Motivasyonun tarihcesi-Psikolojik bakış | anlatma ve tartışma |
3 | İşyeri motivasyonunda temel yaklaşımlar | anlatma ve tartışma |
4 | Motivasyon teorileri-İçerik teorileri | anlatma ve tartışma |
5 | Motivasyon teorileri-Süreç teorileri | anlatma ve tartışma |
6 | Motivasyonda kültürün rolü | anlatma ve tartışma |
7 | Motivasyonda bireysel ve demografik özelliklerin rolü | anlatma ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje calısması-Video egsersizleri-sunumlar | anlatma ve tartışma |
10 | Liderlik kavramı | anlatma ve tartışma |
11 | Liderlik teorileri-Treyt, davranışsal ve durumsal | anlatma ve tartışma |
12 | Liderlik teorileri-Lider ikameleri | anlatma ve tartışma |
13 | Modern liderlik teorileri | anlatma ve tartışma |
14 | Liderlikte kültürel değişkenlerin rolü-Paternalizm | anlatma ve tartışma |
15 | Liderlikte bireysel ve demografik özelliklerin rolü | anlatma ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, yazı tahtası, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |