Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 103 - COĞRAFYA

Kodu: COG 103 Adı: COĞRAFYAYA GİRİŞ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin, bir disiplin olarak coğrafyanın geçmişi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak; coğrafyanın temel kavramlarını ve alt dallarını öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Coğrafya disiplininin geçmişi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Akademik bir disiplin olarak ortaya çıkışına kadar coğrafyanın geçirdiği evrimi, coğrafyanın farklı tanım ve yaklaşımlarını öğrenirler. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme.
PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Coğrafyanın temel kavramlarını (yer, mekan, bölge, ölçek vb) ve diğer disiplinlere göre ayırt edici özelliklerini kavrarlar PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Coğrafya disiplini içerisinde günümüze kadar hakim olan paradigmaları öğrenirler PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Coğrafya disiplininin ana hatları ile "geçmişi" ve "temel kavramları" dersin içerğini oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Coğrafya ve Coğrafyaya Dair Kavramlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Coğrafya Disiplinine Eleştirel Bakış Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Coğrafyanın Tarihi Gelişimi (İlk-Orta Çağ) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Coğrafyanın Tarihi Gelişimi (Osmanlı Dönemi-Yakınçağ) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Modern Coğrafya Dönemi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Neden Coğrafya Öğrenmeliyiz Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Temel Kavramlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Coğrafi Düşünce Geleneği Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Coğrafyanın Bölümleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Fiziki Coğrafya Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Beşeri Coğrafya Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Kronolojik Coğrafya Tasnifi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Coğrafyanın Kaynakları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Coğrafya Araştırma Yöntemleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ARI, Y., 2005, Yüzyıl'da Amerikan Coğrafyasının Gelişimi (Editör) Gündüz Yayınevi, Konya
2 BEKAROĞLU, E., A. R. ÖZDEMİR. 2014. Bir Disiplinin İç Dünyası: Modern Türk Coğrafyası Üzerine Söyleşiler. İdil Yayıncılık. İstanbul
3 KNOX, P. L., S. A. MARSTON. 2012. Human Geography: Places and Regions in a Global Context. Prentice Hall
4 MASSEY, D. 2005. For Space. Sage Publications. London
5 ÖZGÜÇ, N, E. TÜMERTEKİN. 2010. Coğrafya: Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. Çantay Kitabevi. İstanbul
6 PATTISON, W. 2003. “Coğrafyanın Dört Geleneği” (Çeviren: Y. ARI) Ege Coğrafya Dergisi 12 (2): 119-125
7 TÜMERTEKİN, E., N. ÖZGÜÇ. 2012. Beşeri Coğarfya: İnsan, Kültür, Mekân. Çantay Kitabevi. İstanbul
8 GÜMÜŞÇÜ, O. 2012. Coğrafyaya Davet. İstanbul: Yeditepe Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 3 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 3 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 112