| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Coğrafya disiplininin geçmişi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Akademik bir disiplin olarak ortaya çıkışına kadar coğrafyanın geçirdiği evrimi, coğrafyanın farklı tanım ve yaklaşımlarını öğrenirler. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Coğrafyanın temel kavramlarını (yer, mekan, bölge, ölçek vb) ve diğer disiplinlere göre ayırt edici özelliklerini kavrarlar |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Coğrafya disiplini içerisinde günümüze kadar hakim olan paradigmaları öğrenirler |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Coğrafya disiplininin ana hatları ile "geçmişi" ve "temel kavramları" dersin içerğini oluşturmaktadır. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Coğrafya ve Coğrafyaya Dair Kavramlar |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 |
Coğrafya Disiplinine Eleştirel Bakış |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 |
Coğrafyanın Tarihi Gelişimi (İlk-Orta Çağ) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 |
Coğrafyanın Tarihi Gelişimi (Osmanlı Dönemi-Yakınçağ) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 |
Modern Coğrafya Dönemi |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 |
Neden Coğrafya Öğrenmeliyiz |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 |
Temel Kavramlar |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Coğrafi Düşünce Geleneği |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 |
Coğrafyanın Bölümleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 |
Fiziki Coğrafya |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 |
Beşeri Coğrafya |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 |
Kronolojik Coğrafya Tasnifi |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 |
Coğrafyanın Kaynakları |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 |
Coğrafya Araştırma Yöntemleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
ARI, Y., 2005, Yüzyıl'da Amerikan Coğrafyasının Gelişimi (Editör) Gündüz Yayınevi, Konya |
| 2 |
BEKAROĞLU, E., A. R. ÖZDEMİR. 2014. Bir Disiplinin İç Dünyası: Modern Türk Coğrafyası Üzerine Söyleşiler. İdil Yayıncılık. İstanbul |
| 3 |
KNOX, P. L., S. A. MARSTON. 2012. Human Geography: Places and Regions in a Global Context. Prentice Hall |
| 4 |
MASSEY, D. 2005. For Space. Sage Publications. London |
| 5 |
ÖZGÜÇ, N, E. TÜMERTEKİN. 2010. Coğrafya: Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. Çantay Kitabevi. İstanbul |
| 6 |
PATTISON, W. 2003. “Coğrafyanın Dört Geleneği” (Çeviren: Y. ARI) Ege Coğrafya Dergisi 12 (2): 119-125 |
| 7 |
TÜMERTEKİN, E., N. ÖZGÜÇ. 2012. Beşeri Coğarfya: İnsan, Kültür, Mekân. Çantay Kitabevi. İstanbul |
| 8 |
GÜMÜŞÇÜ, O. 2012. Coğrafyaya Davet. İstanbul: Yeditepe Yayıncılık. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Projeksiyon |