|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ADIGÜZEL (fadiguzel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrenciler, bilgisayarı kullanmayı ve Coğrafyada en çok kullanılan Arcgis, Global Mapper, Qgis programlarını öğrenirler. Coğrafi bilgilerin bilgisayarda tablo ve grafiklere dönüştürülmesini ve yorumlanmasını öğrenirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Coğrafyada bilgisayar kullanımının önemi kavrar |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Coğrafi bilgilerin bilgisayar ortamına aktarılmasını öğrenir |
PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
|
DÖÇ-3 | Coğrafi bilgilerin harita üzerinde gösterilmesini öğrenir. |
PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş, M. S. Word ve uygulamalar, M. S. Excel ve uygulamalar M. S. Power Point ve uygulamalar, Internet ve uygulamalar, Coğrafi bilgilerin bilgisayar ortamında tablolara dönüştürülmesi, Coğrafi bilgilerin bilgisayar ortamında grafiklere dönüştürülmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | GİRİŞ, CBS’NİN KISA TARİHÇESİ, CBS’NİN BİLEŞENLERİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | COĞRAFİ KAVRAMLAR VE HARİTA ÖĞELERİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
3 | KOORDİNATLANDIRMA | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
4 | PROJEKSİYONLAR | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
5 | VERİ TİPLERİ I: RASTER VE VEKTÖR VERİLER | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
6 | VERİ TİPLERİ II: UZAKTAN ALGILAMA | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
7 | VERİ TİPLERİ III: TABLOSAL VERİLER | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | SEÇİM, SORGU ve SQL | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
10 | GPS-KÜRESEL KONUMLAMA SİSTEMİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
11 | HARİTA TİPLERİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
12 | MEKANSAL ANALİZLER | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
13 | JEOİSTATİSTİK VE MODELLEME | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
14 | WEB TABANLI CBS ve ÖRNEKLER | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
15 | CBS YAZILIMLARI, CBS’NİN KULLANIM ALANLARI VE GELECEĞİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AKGÖBEK, Ö., 2004. Temel Bilgi Teknolojileri. Beta Basımevi, İstanbul. | |
2 | BAL, H. Ç., CAN, M., 1997. Başlangıçtan İleri Seviyeye Bilgisayar. İstanbul. | |
3 | AKGÖBEK, Ö., 2004. Yeni Başlayanlar İçin Bütün Yönleriyle Bilgisayar. Beta Basımevi, İstanbul | |
4 | BOZKURT, A., 2003. Temel Bilgi Teknolojileri. Harran Üniv. Yayınları, Şanlıurfa | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |