|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere Avrupa ile ilgili objektif bir bakış açısı kazandırmaktır. Ders, “Avrupa” ülkelerinin tek tek, deskriptif olarak tanıtılması şeklindeki bir yaklaşıma sahip değildir. Dünyayı şekillendiren bir kültür ocağı olarak Batı dünyasının, tarihsel ve coğrafi temelleri tartışılacak, “Avrupa”nın farklı tanımları üzerinde durulacaktır. Bir kültürel bölge olarak Avrupa’yı “Avrupa” yapan değerler ve anlayış nelerdir? Avrupa kültürü nasıl ve nerelere yayılmıştır? Bugün ortak bir Avrupa’dan söz edilebilir mi? gibi sorulardan yola çıkarak, Türkiye’nin “Avrupa” haritasındaki yeri de farklı kriterler ışığında tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Avrupa Kültürünün dünya üzerinde yerini açıklayabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Avrupa Kültür bölgelerini ve özelliklerini ifade edebilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Avrupa kültürü ve bunun yayılması. Avrupa'nın farklı tanımları ve sınırları. Avrupa kültürel değerleri ve Türkiye Avrupa ilişkileri hakkında tartışma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Avrupa’nın farklı tanımları hakkında genel tartışma | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
2 | Fiziki ve Beşeri Coğrafi Bir varlık olarak Avrupa I | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
3 | Fiziki ve Beşeri Coğrafi Bir varlık olarak Avrupa II | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
4 | Avrupa’nın farklı sınırları | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
5 | Avrupa Kültür Bölgesi ve Alt Bölgeler | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
6 | Bir fikir olarak Avrupa | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
7 | Bir politik güç olarak Avrupa | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir Avrupa Kültürü var mı | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
10 | Avrupa Kültürünün Temelleri I: Antik Yunan | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
11 | Avrupa Kültürünün Temelleri II: Roma Hukuku | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
12 | Avrupa Kültürünün Temelleri: Hıristiyanlık | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
13 | Coğrafi Keşifler: Yayılan Avrupa | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
14 | Devrimler: Demokratik Devrim ve Sanayi Devrimi | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
15 | Avrupa Nerededir?: Genel Tartışma | Anlatma, Tartışma ve Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | DAVIES, N. 2011. Avrupa Tarihi. İmge Kitabevi. Ankara | |
2 | GUERRINA, R. 2002. Europe: History, Ideas, Ideologies. Arnold. London | |
3 | LEVINE, R. 2013. Zamanın Coğrafyası: Kültürlerin Zaman Algısı Üzerine. Maya Kitap. İstanbul (3. Bölüm: Saat Zamanının Kısa Tarihi) | |
4 | YİĞİT, A. 2000. AVRUPA’NIN SINIRLARI VE TÜRKİYE’NİN AVRUPA’YA GÖRE KONUMU. FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ. Cilt: 10, Sayı: 2, Sayfa: 35-50 | |
5 | TÜMERTEKİN. E., N. ÖZGÜÇ. 2012. Beşeri Coğrafya: İnsan, Kültür, Mekân. Çantay Kitabevi. İstanbul (Kültür Coğrafyası Bölümü) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 140 |