Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 311 - COĞRAFYA

Kodu: COG 311 Adı: VOLKAN COĞRAFYASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Volkanizmanın temel konuları, volkanik faaliyet türleri ve oluşturdukları yeryüzü şekillerinin dünyadan ve Türkiye’den örneklerle tanıtılıp kavratılması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Volkanik faaliyetlerin oluşumunu plaka tektoniği ile açıklayabilir PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Volkanik olaylar sonucu gelişen ürünleri ve ayırt edici özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Farklı volkanik püskürme tipi ve patlama olaylarıyla gelişen volkanik oluşukları ilişkilendirebilir. PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Volkanik çıkış merkezlerinde gelişen yüzey şekil ve yapılarını (dom, krater, kaldera, maar vs. ) tanımlayabilir. PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Dünya ve Türkiye'deki belli başlı büyük volkanların dağılımını ve önemini açıklayabilir. PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin tanımı, levha tektoniği ve volkanizma, volkanların sınıflandırılması, volkanizma ürünleri, oluşturdukları yeryüzü şekilleri, dünya ve Türkiye'den örnekler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, Volkanolojinin tarihçesi Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Dünya'nın yapısı Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Levha tektoniği ve volkanizma Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Magmatik Kayaçlar Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Volkanik faaliyet tipleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Volkanik patlama mekanizmaları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Volkanizma ürünleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Volkan konileri, kraterler ve volkanik domlar Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Volkanik tehlikeler Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Jeotermal enerji Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap.
12 Türkiye'de volkanizma ve volkanik yerşekilleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Türkiye'de volkanizma ve volkanik yerşekilleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 Dünyadaki volkanik kuşaklar Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 Genel Değerlendirme Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ayhan Sür, Özdağan Sür, Hakan Yiğitbaşoğlu, 2002. "Volkanlar", Bilim Yayınları.
2 Ahmet Türkecan, 2015. "Türkiye'nin Senozoyik Volkanitleri", MTA Genel Müdürlüğü Özel Yayın Serisi-33
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 5 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 4 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 100