|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Volkanizmanın temel konuları, volkanik faaliyet türleri ve oluşturdukları yeryüzü şekillerinin dünyadan ve Türkiye’den örneklerle tanıtılıp kavratılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Volkanik faaliyetlerin oluşumunu plaka tektoniği ile açıklayabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Volkanik olaylar sonucu gelişen ürünleri ve ayırt edici özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı volkanik püskürme tipi ve patlama olaylarıyla gelişen volkanik oluşukları ilişkilendirebilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Volkanik çıkış merkezlerinde gelişen yüzey şekil ve yapılarını (dom, krater, kaldera, maar vs. ) tanımlayabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Dünya ve Türkiye'deki belli başlı büyük volkanların dağılımını ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin tanımı, levha tektoniği ve volkanizma, volkanların sınıflandırılması, volkanizma ürünleri, oluşturdukları yeryüzü şekilleri, dünya ve Türkiye'den örnekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Volkanolojinin tarihçesi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Dünya'nın yapısı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Levha tektoniği ve volkanizma | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Magmatik Kayaçlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Volkanik faaliyet tipleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Volkanik patlama mekanizmaları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Volkanizma ürünleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Volkan konileri, kraterler ve volkanik domlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Volkanik tehlikeler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Jeotermal enerji | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap. |
12 | Türkiye'de volkanizma ve volkanik yerşekilleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Türkiye'de volkanizma ve volkanik yerşekilleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Dünyadaki volkanik kuşaklar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ayhan Sür, Özdağan Sür, Hakan Yiğitbaşoğlu, 2002. "Volkanlar", Bilim Yayınları. | |
2 | Ahmet Türkecan, 2015. "Türkiye'nin Senozoyik Volkanitleri", MTA Genel Müdürlüğü Özel Yayın Serisi-33 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |