|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı çevresel ve ekonomik yönü olan uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgütlerin çevre yönleri ve çevre merkezli örgütlerin çalışmalarının değerlendirilmesi, Türkiye nin uluslararasındaki anlaşmalar karşısındaki durumu, uluslararası örgütlerle ilişkilerinin analiz edilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası çevre politikalarını ve eylem planlarını tespit edebilir |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çevre konusunun uluslararası düzeyde önem kazanmasının temelinde yatan gelişmeleri, ilgili uluslararası örgütlerin ve uluslararası sözleşmelerin etkinliğini analiz edebilir |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gelişmiş ülkeler ile gelişmekte olan ülkelerin çevre koruma ve ekonomik kalkınma konusundaki çabalarının sürdürülebilir bir çevreye etkilerini tartışabilir |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Güncel ve potansiyel çevre sorunlarıyla ilgili yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde etkin stratejiler oluşturabilir |
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uluslararası çevre politikaları ve eylem planları, çevre konusunun uluslararası düzeyde önem kazanmasının temelinde yatan gelişmeler, ilgili uluslararası örgütlerin ve uluslararası sözleşmelerin etkinliği, gelişmiş ülkeler ile gelişmekte olan ülkelerin çevre koruma ve ekonomik kalkınma konusundaki çabalarının sürdürülebilir bir çevreye etkileri, Türkiye'nin çevre yönetimi ve politikaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre Sorunları ve Uluslararası Boyutu | Anlatma,örnek olay |
2 | Çevre Hakkı, Çevre Hukuku ve Uluslararası Boyutu | Anlatma,örnek olay, |
3 | Çevre ve Uluslararası İlişkiler: Çevresel Güvenlik | Anlatma,örnek olay |
4 | Çevre ve Uluslararası İlişkiler: Çevre ve Silahlı Çatışmalar | Anlatma,örnek olay |
5 | İklim Değişikliği | Anlatma,örnek olay |
6 | İklim Değişikliği Siyaseti: Müzakereler ve Aktörler | Anlatma yöntemi,örnek olay yöntemi |
7 | İklim Değişikliği Siyaseti: Kyoto Protokolü | Anlatma,örnek olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | İklim Değişikliği Siyaseti: Paris Anlaşması | Anlatma,örnek olay |
10 | ABD ve İklim Değişikliği Politikaları | Anlatma,örnek olay |
11 | AB ve İklim Değişikliği Politikaları | Anlatma,örnek olay |
12 | Türkiye ve İklim Değişikliği Politikaları | Anlatma,örnek olay |
13 | Türkiye ve İklim Değişikliği Politikaları | Anlatma,örnek olay |
14 | Orta Doğu ve İklim Değişikliği Politikaları | Anlatma,örnek olay |
15 | Afrika ve İklim Değişikliği | Anlatma,örnek olay |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • İklim Değişikliği Siyaseti, Anthony Giddens, Phoenix. | |
2 | Nuran Talu, Türkiye'de İklim Değişikliği Siyaseti, Phoenix, Ankara, 2015 | |
3 | Ayşegül Kaplan, Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları, Öteki Matbaası, Ankara, 1999 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı ve ilgili yazılı kaynaklar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |