Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULS219 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER

Kodu: ULS219 Adı: ULUSLARARASI İKLİM POLİTİKALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
CEREN GÜRSELER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı çevresel ve ekonomik yönü olan uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgütlerin çevre yönleri ve çevre merkezli örgütlerin çalışmalarının değerlendirilmesi, Türkiye nin uluslararasındaki anlaşmalar karşısındaki durumu, uluslararası örgütlerle ilişkilerinin analiz edilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uluslararası çevre politikalarını ve eylem planlarını tespit edebilir PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir.
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çevre konusunun uluslararası düzeyde önem kazanmasının temelinde yatan gelişmeleri, ilgili uluslararası örgütlerin ve uluslararası sözleşmelerin etkinliğini analiz edebilir PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir.
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Gelişmiş ülkeler ile gelişmekte olan ülkelerin çevre koruma ve ekonomik kalkınma konusundaki çabalarının sürdürülebilir bir çevreye etkilerini tartışabilir PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir.
PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Güncel ve potansiyel çevre sorunlarıyla ilgili yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde etkin stratejiler oluşturabilir PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir.
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uluslararası çevre politikaları ve eylem planları, çevre konusunun uluslararası düzeyde önem kazanmasının temelinde yatan gelişmeler, ilgili uluslararası örgütlerin ve uluslararası sözleşmelerin etkinliği, gelişmiş ülkeler ile gelişmekte olan ülkelerin çevre koruma ve ekonomik kalkınma konusundaki çabalarının sürdürülebilir bir çevreye etkileri, Türkiye'nin çevre yönetimi ve politikaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çevre Sorunları ve Uluslararası Boyutu Anlatma,örnek olay
2 Çevre Hakkı, Çevre Hukuku ve Uluslararası Boyutu Anlatma,örnek olay,
3 Çevre ve Uluslararası İlişkiler: Çevresel Güvenlik Anlatma,örnek olay
4 Çevre ve Uluslararası İlişkiler: Çevre ve Silahlı Çatışmalar Anlatma,örnek olay
5 İklim Değişikliği Anlatma,örnek olay
6 İklim Değişikliği Siyaseti: Müzakereler ve Aktörler Anlatma yöntemi,örnek olay yöntemi
7 İklim Değişikliği Siyaseti: Kyoto Protokolü Anlatma,örnek olay
8 Ara Sınav
9 İklim Değişikliği Siyaseti: Paris Anlaşması Anlatma,örnek olay
10 ABD ve İklim Değişikliği Politikaları Anlatma,örnek olay
11 AB ve İklim Değişikliği Politikaları Anlatma,örnek olay
12 Türkiye ve İklim Değişikliği Politikaları Anlatma,örnek olay
13 Türkiye ve İklim Değişikliği Politikaları Anlatma,örnek olay
14 Orta Doğu ve İklim Değişikliği Politikaları Anlatma,örnek olay
15 Afrika ve İklim Değişikliği Anlatma,örnek olay
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • İklim Değişikliği Siyaseti, Anthony Giddens, Phoenix.
2 Nuran Talu, Türkiye'de İklim Değişikliği Siyaseti, Phoenix, Ankara, 2015
3 Ayşegül Kaplan, Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları, Öteki Matbaası, Ankara, 1999
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı ve ilgili yazılı kaynaklar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 11 33
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 4 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150