Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN101 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN101 Adı: JAPONCA TEMEL DİLBİLGİSİ I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel Seviye Japonca Dilbilgisinde görülen kalıp ve kuralların eğitim ve öğretimi (Bölüm I)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanır. Japonca selamlaşma kalıpları ve Hiragana - Katagana alfabelerinin öğretimi. Temel olumlu ve olumsuz isim cümleleri ve soru şekilleri ile işaret sözcüklerinin kullanımı. Saat söyleme ve fiilin geniş/geçmiş ve olumlu/olumsuz çekimlerinin öğretimi. Yönelme, birden fazla kişi ile aynı eylemi yapma, bulunma ve eylemin mekânını bildirme edatları ile ilgi edatı kullanımının öğrenimi. Davet ve istek kalıpları ile kabul etmede ve birilerine bir şey vermede kullanılan fiillerin kavratılması. Sıfatlar ve kullanımları. “ga” edatının kullanımı ile bileşik cümlelerde sebep bildirme. Bulunma fillerinin kullanımı. Sayma sözcüklerinin çeşitleri ve kullanımı. İsim ve sıfatların olumlu ve olumsuz geçmiş zaman çekimleri. Karşılaştırma kalıpları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Japonca selamlaşma kalıpları, Hiragana ve Katakana yazma-okuma alıştırmaları. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Hiragana ve Katakana alfabeleri tekrarı. “wa…desu” / “wa…desuka” / “wa….dewa arimasen” / “mo….desu” kalıplarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 İşaret sözcüklerinden “bu,şu,o” nun ve sahiplik edatı –no’nun kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 İşaret sözcüklerinden “bura,şura,ora” ve “nere” nin ve bunların kibar formlarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Saat söyleme ifadeleri, “-kara”, “-made” edatlarının kullanımı ve kibar formda fiilin geniş ve gecmiş zamanları. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 “-e,-to” ve “–de” edatlarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 “-wo” edatının kullanımı, “V-masenka” ve “V-masho” kalıplarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 “agemasu” ve “moraimasu” kalıplarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 10 -i sıfatları ve –na sıfatlarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 11 “-ga” edatının ve sebep bildiren “–kara” nın kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 “imasu” ve “arimasu” kalıplarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Sayma sözcüklerinin kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 İsim ve sıfatların olumlu ve olumsuz geçmiş zaman çekimlerinin kullanımı. ”X wa Y yori…..desu” kalıbının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Dialog (Kaiwa) alıştırmalarının uygulamalı olarak yapımı. Geçmiş konuların genel tekrarı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
2 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 1 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 11 22
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180