|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Seviye Japonca Dilbilgisinde görülen kalıp ve kuralların eğitim ve öğretimi (Bölüm I) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanır. Japonca selamlaşma kalıpları ve Hiragana - Katagana alfabelerinin öğretimi. Temel olumlu ve olumsuz isim cümleleri ve soru şekilleri ile işaret sözcüklerinin kullanımı. Saat söyleme ve fiilin geniş/geçmiş ve olumlu/olumsuz çekimlerinin öğretimi. Yönelme, birden fazla kişi ile aynı eylemi yapma, bulunma ve eylemin mekânını bildirme edatları ile ilgi edatı kullanımının öğrenimi. Davet ve istek kalıpları ile kabul etmede ve birilerine bir şey vermede kullanılan fiillerin kavratılması. Sıfatlar ve kullanımları. “ga” edatının kullanımı ile bileşik cümlelerde sebep bildirme. Bulunma fillerinin kullanımı. Sayma sözcüklerinin çeşitleri ve kullanımı. İsim ve sıfatların olumlu ve olumsuz geçmiş zaman çekimleri. Karşılaştırma kalıpları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Japonca selamlaşma kalıpları, Hiragana ve Katakana yazma-okuma alıştırmaları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Hiragana ve Katakana alfabeleri tekrarı. “wa…desu” / “wa…desuka” / “wa….dewa arimasen” / “mo….desu” kalıplarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | İşaret sözcüklerinden “bu,şu,o” nun ve sahiplik edatı –no’nun kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | İşaret sözcüklerinden “bura,şura,ora” ve “nere” nin ve bunların kibar formlarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Saat söyleme ifadeleri, “-kara”, “-made” edatlarının kullanımı ve kibar formda fiilin geniş ve gecmiş zamanları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | “-e,-to” ve “–de” edatlarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | “-wo” edatının kullanımı, “V-masenka” ve “V-masho” kalıplarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “agemasu” ve “moraimasu” kalıplarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | 10 -i sıfatları ve –na sıfatlarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | 11 “-ga” edatının ve sebep bildiren “–kara” nın kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | “imasu” ve “arimasu” kalıplarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Sayma sözcüklerinin kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | İsim ve sıfatların olumlu ve olumsuz geçmiş zaman çekimlerinin kullanımı. ”X wa Y yori…..desu” kalıbının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Dialog (Kaiwa) alıştırmalarının uygulamalı olarak yapımı. Geçmiş konuların genel tekrarı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
2 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 1 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |