|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Seviye Japonca Dilbilgisinde görülen kalıp ve kuralların eğitim ve öğretimi (Bölüm IV) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanır. Yüklem konumundaki fiillerin isimleştirilerek cümle içerisinde kullanımının öğretimi. Sebep bildiren fiil bağ formu ve “node” nin kullanımı. Soru edatı “ka” nın soru cümlesi dışındaki kullanımları ve deneyip görme kalıbı. Alma-verme-kabul etme fiillerinin yardımcı eylem kullanımları. Amaç bildirme kalıplarından “tame” ve “noni” nin kullanımı. “Vinf. + so desu” , “Vte kimasu” kalıplarının öğretimi. “Vinf. + sugimasu”, “Vinf. + yasui/nikui desu” kalıplarının öğretimi ve sıfatların zarf haline dönüşümü. “baai” , “noni” , “V-tara ii desu”, “V-ba ii desu” kalıplarının kullanımı. “V + tokoro desu” , “Vta bakari desu” , “V + hazu desu” kalıplarının öğretimi. “V / Sıfat + so desu” , “V / Sıfat + yo desu” kalıplarının öğretimi. Ettirgen yapı. Saygı dili “Keigo” nun bir kısmı olan karşı tarafı yüceltme (“Sonkeigo”) kalıplarının öğretimi. Saygı dili “Keigo” nun diğer bir konusu olan, kendini alçaltarak karşı tarafa saygı gösterme işlevine sahip mütevazılık kalıplarının (“Kenjogo”) öğretimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “…. V-ru/ta + no + wa/ga/wo ….” kalıplarının öğretilmesi. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Sebep bildiren “V-te” formu ve “node” nin kullanımı. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Soru edatı “ka” nın soru cümlesi dışındaki kullanımları ve “V-te + miru” kalıbı. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | "itadakimashita” , “V-te itadakimashita”, “V-te kudasaimashita”, “V-te yarimashita” kalıpları. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | “tame” ve “noni” kalıplarının kullanımı. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | “V- inf. + so desu” , “V-te kimasu” kalıplarının öğretimi. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | “V- inf. + sugimasu”, “V- inf. + yasui/nikui desu” kalıplarının öğretimi ve sıfatların zarf haline dönüşümü. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “baai” , “noni” , “V-tara ii desu”, “V-ba ii desu” kalıplarının kullanımı. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | “V + tokoro desu” , “V-ta bakari desu” , “V + hazu desu” kalıplarının öğretimi. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | “V / Sıfat + so desu” , “V / Sıfat + yo desu” kalıplarının öğretimi. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Ettirgen yapının öğretimi. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 1 | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 2 | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Dialog (Kaiwa) alıştırmalarının uygulamalı olarak yapımı. Geçmiş konuların genel tekrarı. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
2 | Tokyo Gaikokugo Daigaku Ryugakusei Nihongo Kyoiku Senta (Henshū). 2005. Shokyu Nihongo. Tokyo: Bonjinsha. | |
3 | Kuno, Y., Kunigami, M., vd. 2008. Shin Bunka Shokyu Nihongo II. Tokyo: Bonjinsha | |
4 | Kaigai Gijutsusha Kenkyu Kyokai (Henshu). 2005. Shin Nihon go No Kiso II. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
5 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |