Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN202 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN202 Adı: JAPONCA TEMEL DİLBİLGİSİ IV Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel Seviye Japonca Dilbilgisinde görülen kalıp ve kuralların eğitim ve öğretimi (Bölüm IV)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanır. Yüklem konumundaki fiillerin isimleştirilerek cümle içerisinde kullanımının öğretimi. Sebep bildiren fiil bağ formu ve “node” nin kullanımı. Soru edatı “ka” nın soru cümlesi dışındaki kullanımları ve deneyip görme kalıbı. Alma-verme-kabul etme fiillerinin yardımcı eylem kullanımları. Amaç bildirme kalıplarından “tame” ve “noni” nin kullanımı. “Vinf. + so desu” , “Vte kimasu” kalıplarının öğretimi. “Vinf. + sugimasu”, “Vinf. + yasui/nikui desu” kalıplarının öğretimi ve sıfatların zarf haline dönüşümü. “baai” , “noni” , “V-tara ii desu”, “V-ba ii desu” kalıplarının kullanımı. “V + tokoro desu” , “Vta bakari desu” , “V + hazu desu” kalıplarının öğretimi. “V / Sıfat + so desu” , “V / Sıfat + yo desu” kalıplarının öğretimi. Ettirgen yapı. Saygı dili “Keigo” nun bir kısmı olan karşı tarafı yüceltme (“Sonkeigo”) kalıplarının öğretimi. Saygı dili “Keigo” nun diğer bir konusu olan, kendini alçaltarak karşı tarafa saygı gösterme işlevine sahip mütevazılık kalıplarının (“Kenjogo”) öğretimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 “…. V-ru/ta + no + wa/ga/wo ….” kalıplarının öğretilmesi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Sebep bildiren “V-te” formu ve “node” nin kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Soru edatı “ka” nın soru cümlesi dışındaki kullanımları ve “V-te + miru” kalıbı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 "itadakimashita” , “V-te itadakimashita”, “V-te kudasaimashita”, “V-te yarimashita” kalıpları. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 “tame” ve “noni” kalıplarının kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 “V- inf. + so desu” , “V-te kimasu” kalıplarının öğretimi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 “V- inf. + sugimasu”, “V- inf. + yasui/nikui desu” kalıplarının öğretimi ve sıfatların zarf haline dönüşümü. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 “baai” , “noni” , “V-tara ii desu”, “V-ba ii desu” kalıplarının kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 “V + tokoro desu” , “V-ta bakari desu” , “V + hazu desu” kalıplarının öğretimi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 “V / Sıfat + so desu” , “V / Sıfat + yo desu” kalıplarının öğretimi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Ettirgen yapının öğretimi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 1 Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 2 Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Dialog (Kaiwa) alıştırmalarının uygulamalı olarak yapımı. Geçmiş konuların genel tekrarı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
2 Tokyo Gaikokugo Daigaku Ryugakusei Nihongo Kyoiku Senta (Henshū). 2005. Shokyu Nihongo. Tokyo: Bonjinsha.
3 Kuno, Y., Kunigami, M., vd. 2008. Shin Bunka Shokyu Nihongo II. Tokyo: Bonjinsha
4 Kaigai Gijutsusha Kenkyu Kyokai (Henshu). 2005. Shin Nihon go No Kiso II. Tokyo: Suriiēnettowāku.
5 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150