Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN301 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN301 Adı: JAPONCA ORTA SEVİYE DİLBİLGİSİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste orta seviye Japonca dilbilgisi yapı ve kalıplarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Orta seviye Japonca dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Orta seviyede Japonca konuşma becerileri geliştirirler. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Orta seviye Japonca okuma ve yazma becerisine sahip olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Orta seviye Japonca dilbilgisi yapı ve kalıplarının öğretimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 10. Ünite “…hazu da,...koto ga/mo aru,...ta kekka,... V dasu,hajimeru, owaru, tsuzukeru, wasureru” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 11. Ünite “…Vte kuru-Vte iku, ...tara, Vru yori Vru hō ga, …rashii, ...toshite,..Vnai zu ni, ...te iru” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 12. Ünite “...mono/mondakara,...rareru,...tari...tari, ...panashi,..., okagede,...seide” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 13. Ünite “…tate, ...tatoe...temo,...tari shinai,...hodo,...n datte,...nagara,...tsumari...to iu koto da,...yone” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 14. Ünite “...sai,...toitta,...nimo watatte,...uchi(ni),...nitotte,...towa,...ni oite,...wake da,...no dewanai darou ka” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 15. Ünite “...to iu,...tabi(ni),...ni kan suru,...wake dewanai,...no dewanai ka,...to ieba” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Genel tekrar. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 16. Ünite “...ni oujite,...ni yotte,...to mirareru,...ni mo kakawarazu,...to tomoni,...ni kagitte” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 17. Ünite “...kara naru,...toshite wa,...jou,...niyori,...koto kara,...zaru wo enai,...ni shite wa, desho” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 18. Ünite “...ni chigai nai,...ni kurabete,...mono da,...datte,...ta dokoro de,...koso” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 19. Ünite “wo taishou ni,...bakari denaku,...kara...ni kakete,...tame niwa,...kesshite...nai” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 20. Ünite “...no moto de,...sou,...to douji(ni),...shika nai,...te irai,...wo komete,...kara to itte” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 21. Ünite “...mo sezu (ni),...yohodo...demo,...toka,...(ni) motozuite,...to ieru,...ni kagirazu” yapılarının kullanımı. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel tekrar. Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2018. Minna no Nihongo Chūkyū 1 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
2 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2018. Minna no Nihongo Chūkyū 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
3 Okoshi,Y., 2018. Minna no Nihongo Chūkyū 1 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
4 Okoshi,Y., 2018. Minna no Nihongo Chūkyū 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 12 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 112