|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste orta seviye Japonca dilbilgisi yapı ve kalıplarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta seviye Japonca dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orta seviyede Japonca konuşma becerileri geliştirirler. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Orta seviye Japonca okuma ve yazma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Orta seviye Japonca dilbilgisi yapılarının öğretimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “….to iimasu”, “tatoe ….te mo”, “….hodo, ….wa nai”, “….koto ni shita”, “….yō” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | “….garu”, “dekiru dake ….yō ni suru”, “….nante”, “….toka ….toka”, “….(sa)seru”, “….ta bakari”, “….te(de) tamaranai”, “….to kiite ita” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | “….mono da”, “atari mae”, “….temiru to, omotte ita yori ….”, “dō shitara ….ka”, “….te kita”, “….made”, “….to itte mo”, “moshika suru to ….no kamoshiremasen” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | “….tsumori”, “….saserareru”, “tokoro de ….to ieba”, “….ba sore dake de ….”, “ikura ….te mo, ….ba ….”, “….to dōji ni” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | “sekkaku”, “dō shite mo ….yō to shinai”, “….ta mono da”, “….yō ni omou”, “….mama”, “tsumari ….to iu koto da”, “….kara ….ni kakete”, “….yara ….yara” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | “….mono no”, “….ni tsurete”, “….ni yotte”, “….toshite”, “….ba ….hodo”, “….mono desu kara”, “kikkake”, “….tokoro”, “….ni totte” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Genel tekrar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “….hazu da”, “….kara to itte, ….wake dewa nai”, “….tokoro ka ….sae ….nai”, “….te wa ….”, “masaka ….hazu ga nai”, “….ta tokoro”, “….uchi ni” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | “….wake da”, “….to iu wake da”, “….nagara”, “….shiyō to ….”, “….mai”, “….yō de wa”, “….to, ….”, “….ta tokoro” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | “….tōri ….”, “….ta ue de ….”, “….ni yotte”, “….beki”, “….to iu node aru”, “totemo V-nai”, “….ni mo kakawarazu”, “semete” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | “….kagiri”, “….fū”, “dochira ni shite mo”, “motto mo ….to itte mo”, “atakamo ….ka no yō ni”, “….o tōshite”, “….koto ni”, “….to wa ie”, “….dake ni” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | “….suru ippō”, “….koto naku”, “kurabe mono ni naranai”, “….jidai”, “sasuga ni ….”, “….dake atte, sasuga ni ….”, “sasuga no”, “….gachi”, “sore ni shite mo” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | “….nante, o yoso ….nai”, “yamu o ezu ….”, “….ijō”, “….ni ōjite”, “….o hajime”, “….o megutte”, “….koto kara”, “wake ni wa ikanai” yapılarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Matsuda, H. ve diğ., 2011, Tēma Betsu Chūkyū kara Manabu Nihongo (Kaiteiban), Kenkyūsha, Japan. | |
2 | Matsuda, H. ve diğ., 2004, Tēma Betsu Chūkyū kara Manabu Nihongo Wākubukku (Kaiteiban), Kenkyūsha, Japan. | |
3 | Matsuda, H. ve diğ., 2010, Tēma Betsu Chūkyū kara Manabu Nihongo Kyōshi-yō Manyuaru (Kaiteiban), Kenkyūsha, Japan. | |
4 | Matsuda, H. ve diğ., 2011, Tēma Betsu Chūkyū made ni Manabu Nihongo (Sho-Chūkyū Burijji Kyōzai) Kyōshi-yō Manyuaru, Kenkyūsha, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, bilgisayar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |