Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN302 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN302 Adı: JAPONCA ORTA SEVİYE DİLBİLGİSİ II Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste orta seviye Japonca dilbilgisi yapı ve kalıplarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Orta seviye Japonca dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Orta seviyede Japonca konuşma becerileri geliştirirler. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Orta seviye Japonca okuma ve yazma becerisine sahip olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Orta seviye Japonca dilbilgisi yapılarının öğretimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 “….to iimasu”, “tatoe ….te mo”, “….hodo, ….wa nai”, “….koto ni shita”, “….yō” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 “….garu”, “dekiru dake ….yō ni suru”, “….nante”, “….toka ….toka”, “….(sa)seru”, “….ta bakari”, “….te(de) tamaranai”, “….to kiite ita” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 “….mono da”, “atari mae”, “….temiru to, omotte ita yori ….”, “dō shitara ….ka”, “….te kita”, “….made”, “….to itte mo”, “moshika suru to ….no kamoshiremasen” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 “….tsumori”, “….saserareru”, “tokoro de ….to ieba”, “….ba sore dake de ….”, “ikura ….te mo, ….ba ….”, “….to dōji ni” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 “sekkaku”, “dō shite mo ….yō to shinai”, “….ta mono da”, “….yō ni omou”, “….mama”, “tsumari ….to iu koto da”, “….kara ….ni kakete”, “….yara ….yara” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 “….mono no”, “….ni tsurete”, “….ni yotte”, “….toshite”, “….ba ….hodo”, “….mono desu kara”, “kikkake”, “….tokoro”, “….ni totte” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Genel tekrar. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 “….hazu da”, “….kara to itte, ….wake dewa nai”, “….tokoro ka ….sae ….nai”, “….te wa ….”, “masaka ….hazu ga nai”, “….ta tokoro”, “….uchi ni” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 “….wake da”, “….to iu wake da”, “….nagara”, “….shiyō to ….”, “….mai”, “….yō de wa”, “….to, ….”, “….ta tokoro” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 “….tōri ….”, “….ta ue de ….”, “….ni yotte”, “….beki”, “….to iu node aru”, “totemo V-nai”, “….ni mo kakawarazu”, “semete” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 “….kagiri”, “….fū”, “dochira ni shite mo”, “motto mo ….to itte mo”, “atakamo ….ka no yō ni”, “….o tōshite”, “….koto ni”, “….to wa ie”, “….dake ni” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 “….suru ippō”, “….koto naku”, “kurabe mono ni naranai”, “….jidai”, “sasuga ni ….”, “….dake atte, sasuga ni ….”, “sasuga no”, “….gachi”, “sore ni shite mo” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 “….nante, o yoso ….nai”, “yamu o ezu ….”, “….ijō”, “….ni ōjite”, “….o hajime”, “….o megutte”, “….koto kara”, “wake ni wa ikanai” yapılarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel tekrar. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Matsuda, H. ve diğ., 2011, Tēma Betsu Chūkyū kara Manabu Nihongo (Kaiteiban), Kenkyūsha, Japan.
2 Matsuda, H. ve diğ., 2004, Tēma Betsu Chūkyū kara Manabu Nihongo Wākubukku (Kaiteiban), Kenkyūsha, Japan.
3 Matsuda, H. ve diğ., 2010, Tēma Betsu Chūkyū kara Manabu Nihongo Kyōshi-yō Manyuaru (Kaiteiban), Kenkyūsha, Japan.
4 Matsuda, H. ve diğ., 2011, Tēma Betsu Chūkyū made ni Manabu Nihongo (Sho-Chūkyū Burijji Kyōzai) Kyōshi-yō Manyuaru, Kenkyūsha, Japan.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, bilgisayar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120