|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Japonca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste, sıkça bir arada kullanılan Japonca sözcüklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Böylelikle öğrencilerin hem sözcük dağarcıkları artacak hem de sözcükleri doğru bir şekilde kullanmaları sağlanacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Japonca eşdizimli sözcükleri öğrenip, kullanır hale gelirler. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sözcük dağarcıkları artar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Japonca eşdizimli sözcükler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | “atama” ve “yoi” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 2 | “kiku” ve “kibishii” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 3 | “shiru” ve “hageshii” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 4 | “mimi” ve “wakeru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 5 | “warui” ve “atsui” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 6 | “omoi” ve “kao” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 7 | “karui” ve “koshi” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | “samui” ve “sumu” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 10 | “noru” ve “hara” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 11 | “mi” ve “ireru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 12 | “kaku” ve “kaesu” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 13 | “katai” ve “kiru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 14 | “sasu” ve “shimeru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 15 | “te” ve “toru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ono M. ve diğ., 2009, Korokēshon de Fuyasu Hyōgen –Honki no Nihongo- Vol. 1, Kuroshio, Japan. | |
| 2 | Kindaiichi, H., 2009, Shōgakusei no Shin Reinbō Kotoba no Musubitsuki Jiten, Gakken, Japan. | |
| 3 | Kindaiichi, H., 2006, Shitte Okitai Nihongo Korekēshon Jiten, Gakken, Japan. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||