Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN419 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN419 Adı: JAPONCA EŞDİZİMLİ SÖZCÜKLER I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, sıkça bir arada kullanılan Japonca sözcüklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Böylelikle öğrencilerin hem sözcük dağarcıkları artacak hem de sözcükleri doğru bir şekilde kullanmaları sağlanacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Japonca eşdizimli sözcükleri öğrenip, kullanır hale gelirler. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sözcük dağarcıkları artar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Japonca eşdizimli sözcükler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 “atama” ve “yoi” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
2 “kiku” ve “kibishii” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
3 “shiru” ve “hageshii” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
4 “mimi” ve “wakeru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
5 “warui” ve “atsui” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
6 “omoi” ve “kao” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
7 “karui” ve “koshi” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 “samui” ve “sumu” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
10 “noru” ve “hara” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
11 “mi” ve “ireru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
12 “kaku” ve “kaesu” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
13 “katai” ve “kiru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
14 “sasu” ve “shimeru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
15 “te” ve “toru” sözcüklerinin eşdizimli kullanımları Anlatma, tartışma, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ono M. ve diğ., 2009, Korokēshon de Fuyasu Hyōgen –Honki no Nihongo- Vol. 1, Kuroshio, Japan.
2 Kindaiichi, H., 2009, Shōgakusei no Shin Reinbō Kotoba no Musubitsuki Jiten, Gakken, Japan.
3 Kindaiichi, H., 2006, Shitte Okitai Nihongo Korekēshon Jiten, Gakken, Japan.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90