|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Peyzaj mimarlığını ve çalışma konularını tanıtmak, derslere ilişkin temel bilgiler vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Peyzaj Mimarlığı eğitimine ilişkin temel bilgilere sahip olmak |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Peyzaj Mimarlığı meslek disiplinine ilişkin bilince sahip olmak,çalışma konuları hakkında bilgi edinmek |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Planlama ve tasarım kavramlarını öğrenmek |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Peyzaj kavramı, çalışma alanları, planlama ve tasarım aşamaları, tasarım ilkeleri, tasarımı etkileyen faktörler, peyzaj eğitimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı kapsamı, dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapılması. | Anlatım |
2 | Peyzaj kavramı, peyzaj mimarlığı mesleğinin ve eğitiminin tarihçesi, çalışma konuları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Peyzajın sınıflandırılması, doğal peyzaj, kültürel peyzaj, kentsel peyzaj, kırsal peyzaj hakkında bilgiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doğal ve kültürel peyzaj örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Peyzaj planlama ve peyzaj tasarım kavramları, peyzaj planlama evreleri, planlama ölçekleri | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Peyzaj planlama çalışmaları örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Peyzaj tasarım süreci | Proje Sunumu, Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Peyzaj tasarım örnekleri | Proje Sunumu, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Alan analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tasarım elemanları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tasarım kriterleri | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Peyzaj sanat tarihi | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Peyzaj mimarlığı eğitiminde bilgisayar kullanımının örneklerle gösterimi | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Grup çalışmaları | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akdoğan, G., Bahçe ve Peyzaj Sanatı Tarihi, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 528, Ders Kitabı No: 173, Ankara, 1974. | |
2 | Gültekin, E., 2001. Bahçe ve Peyzaj Sanat Tarihi. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, Adana, 104s. | |
3 | Evyapan, G., Tokol, A., 2000.” Peyzaj Tasarımı Ders Notları”. Metu Faculty of Architecture Press. Ankara. | |
4 | Simonds, John Ormsbee . 2006. Landscape architecture : a manual of environmental planning and design. P New York, London | |
5 | Korkut, A.B., Şişman, E.E., Özyavuz, M., 2010. Peyzaj Mimarlığı, Verda Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tasarım kitapları, görsel sunular |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 10 | 1 | 10 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
sunum | 2 | 5 | 10 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 85 |