|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN TIRNAKÇI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Derste Kapalı Tohumlu Bitkilerin ülkemizde yetişenlerden başta olmak üzere, ağaç ve çalıların tanınması, yayılış alanları, ekolojik özellikleri ile odun ve odun dışı bitkisel ürünlerinin tanıtılması yapılmaktadır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Genel Angiospermae terminolojisini bilebilir |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | kapalı tohumlu bitkilerin sistematiğini yapabilir |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | ülkemizdeki doğal ve egzotik türleri birbirinden ayırabilir |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | bitkilerin ülkemizdeki yayılışlarını açıklayabilir |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Angiospermae bitkilerinin odun ve odun dışı bitkisel ürünlerini ve genel olarak kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Angiospermae ve Gymnospermae bitkileri arasındaki farklılıklar; doğal ve egzotik kapalı tohumlu bitkilerin habitus özellikleri; vejetatif ve generatif organları, taksonların endüsrtriyel alanda ve peyzaj mimarlığı alanında kullanımları; ekolojik özellikleri; Cronquist yöntemine göre sınıflandırılması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Angiospermae Bitkilerinin genel özellikleri ve bitkiler alemindeki yerleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Angiospermae bitkilerinde vejetatif ve generatif organlar (Tomurcuk, sürgün, yaprak, çiçek ve meyve) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Angiospermae ve Gymnospermae Bitkilerinin farkları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Angiospermae'lerin sistematiği, Cronquist Yöntemi, Magnoliaceae, Lauraceae ve Platanaceae familyası örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Hamamelidacece, Ulmaceae ve Moraceae Familyaları, cins ve türlerinin botanik özellikleri ve Yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Juglandaceae ve Betulaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Fagaceae familyasının; Fagus, Castanea cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Quercus cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları, Casuarinaceae, Tiliaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Cistaceae, Tamaricaceae, Rosaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Leguminosae ve Salicaceae familyası cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Ericaceae, Myrtaceae ve Buxaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Aceraceae, Anacardiaceae, Oleaceae, Simaroubaceae, Bignoniaceae, Caprifoliaceae, Myrtaceae, Buxaceae ve Aceraceaefamilyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | arazi uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | arazi uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Anşin, R. ve Özkan, Z. C. 2006; Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, K. T. Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3. Baskı, Trabzon, 450 s. | |
| 2 | Y, F. , 1988; Dendroloji Ders Kitabı II. Angiospermae (Kapalı Tohumlular) Bölüm I, Orman Fak. Yayın No: 390, 0stanbul. | |
| 3 | Yaltırık, H. , 1981; Orman ve Park Ağaçlarının Özel Sistematiği, 2. cilt, Angiospermae (Kapalı Tohumlular) , İ. Ü. Yay. No: 2766, O. F. yay. No: 287, Bozak Matbaası, İstanbul, 231 s. | |
| 4 | Gifford E M & Foster, A. S. , 1988; Morphology and Evolution of Vascular Plants, Third Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 626 p. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitap ve görsel sunular | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 2 | 14 | 28 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 167 | ||