Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-102 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-102 Adı: BİTKİ TANIMA VE DEĞERLENDİRME II Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ASLIHAN TIRNAKÇI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Derste Kapalı Tohumlu Bitkilerin ülkemizde yetişenlerden başta olmak üzere, ağaç ve çalıların tanınması, yayılış alanları, ekolojik özellikleri ile odun ve odun dışı bitkisel ürünlerinin tanıtılması yapılmaktadır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Genel Angiospermae terminolojisini bilebilir PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 kapalı tohumlu bitkilerin sistematiğini yapabilir PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 ülkemizdeki doğal ve egzotik türleri birbirinden ayırabilir PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 bitkilerin ülkemizdeki yayılışlarını açıklayabilir PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Angiospermae bitkilerinin odun ve odun dışı bitkisel ürünlerini ve genel olarak kullanım alanlarını açıklayabilir PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Angiospermae ve Gymnospermae bitkileri arasındaki farklılıklar; doğal ve egzotik kapalı tohumlu bitkilerin habitus özellikleri; vejetatif ve generatif organları, taksonların endüsrtriyel alanda ve peyzaj mimarlığı alanında kullanımları; ekolojik özellikleri; Cronquist yöntemine göre sınıflandırılması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Angiospermae Bitkilerinin genel özellikleri ve bitkiler alemindeki yerleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Angiospermae bitkilerinde vejetatif ve generatif organlar (Tomurcuk, sürgün, yaprak, çiçek ve meyve) Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Angiospermae ve Gymnospermae Bitkilerinin farkları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Angiospermae'lerin sistematiği, Cronquist Yöntemi, Magnoliaceae, Lauraceae ve Platanaceae familyası örnekleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hamamelidacece, Ulmaceae ve Moraceae Familyaları, cins ve türlerinin botanik özellikleri ve Yayılışları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Juglandaceae ve Betulaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Fagaceae familyasının; Fagus, Castanea cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Quercus cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları, Casuarinaceae, Tiliaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Cistaceae, Tamaricaceae, Rosaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Leguminosae ve Salicaceae familyası cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ericaceae, Myrtaceae ve Buxaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Aceraceae, Anacardiaceae, Oleaceae, Simaroubaceae, Bignoniaceae, Caprifoliaceae, Myrtaceae, Buxaceae ve Aceraceaefamilyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları ve Uygulama sınavı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 arazi uygulaması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 arazi uygulaması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Anşin, R. ve Özkan, Z. C. 2006; Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, K. T. Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3. Baskı, Trabzon, 450 s.
2 Y, F. , 1988; Dendroloji Ders Kitabı II. Angiospermae (Kapalı Tohumlular) Bölüm I, Orman Fak. Yayın No: 390, 0stanbul.
3 Yaltırık, H. , 1981; Orman ve Park Ağaçlarının Özel Sistematiği, 2. cilt, Angiospermae (Kapalı Tohumlular) , İ. Ü. Yay. No: 2766, O. F. yay. No: 287, Bozak Matbaası, İstanbul, 231 s.
4 Gifford E M & Foster, A. S. , 1988; Morphology and Evolution of Vascular Plants, Third Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 626 p.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap ve görsel sunular

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 12 2 15
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 1 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 1 3 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 2 14 28
Kısa Sınav (Quiz) 1 2 2
Laboratuvar Sınavı 1 14 14
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 167