|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN TIRNAKÇI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Derste Kapalı Tohumlu Bitkilerin ülkemizde yetişenlerden başta olmak üzere, ağaç ve çalıların tanınması, yayılış alanları, ekolojik özellikleri ile odun ve odun dışı bitkisel ürünlerinin tanıtılması yapılmaktadır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genel Angiospermae terminolojisini bilebilir |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | kapalı tohumlu bitkilerin sistematiğini yapabilir |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | ülkemizdeki doğal ve egzotik türleri birbirinden ayırabilir |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | bitkilerin ülkemizdeki yayılışlarını açıklayabilir |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Angiospermae bitkilerinin odun ve odun dışı bitkisel ürünlerini ve genel olarak kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Angiospermae ve Gymnospermae bitkileri arasındaki farklılıklar; doğal ve egzotik kapalı tohumlu bitkilerin habitus özellikleri; vejetatif ve generatif organları, taksonların endüsrtriyel alanda ve peyzaj mimarlığı alanında kullanımları; ekolojik özellikleri; Cronquist yöntemine göre sınıflandırılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Angiospermae Bitkilerinin genel özellikleri ve bitkiler alemindeki yerleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Angiospermae bitkilerinde vejetatif ve generatif organlar (Tomurcuk, sürgün, yaprak, çiçek ve meyve) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Angiospermae ve Gymnospermae Bitkilerinin farkları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Angiospermae'lerin sistematiği, Cronquist Yöntemi, Magnoliaceae, Lauraceae ve Platanaceae familyası örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hamamelidacece, Ulmaceae ve Moraceae Familyaları, cins ve türlerinin botanik özellikleri ve Yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Juglandaceae ve Betulaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fagaceae familyasının; Fagus, Castanea cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Quercus cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları, Casuarinaceae, Tiliaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Cistaceae, Tamaricaceae, Rosaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Leguminosae ve Salicaceae familyası cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ericaceae, Myrtaceae ve Buxaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Aceraceae, Anacardiaceae, Oleaceae, Simaroubaceae, Bignoniaceae, Caprifoliaceae, Myrtaceae, Buxaceae ve Aceraceaefamilyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları ve Uygulama sınavı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | arazi uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | arazi uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anşin, R. ve Özkan, Z. C. 2006; Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, K. T. Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3. Baskı, Trabzon, 450 s. | |
2 | Y, F. , 1988; Dendroloji Ders Kitabı II. Angiospermae (Kapalı Tohumlular) Bölüm I, Orman Fak. Yayın No: 390, 0stanbul. | |
3 | Yaltırık, H. , 1981; Orman ve Park Ağaçlarının Özel Sistematiği, 2. cilt, Angiospermae (Kapalı Tohumlular) , İ. Ü. Yay. No: 2766, O. F. yay. No: 287, Bozak Matbaası, İstanbul, 231 s. | |
4 | Gifford E M & Foster, A. S. , 1988; Morphology and Evolution of Vascular Plants, Third Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 626 p. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap ve görsel sunular |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 12 | 2 | 15 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 1 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 14 | 28 |
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |