|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ölçme bilgisi ve harita bilgisinin temel kavramlarının anlatılarak Peyzaj Mimarlığındaki kullanımının öğretilmesi ve öğrencilerin hesap yeteneklerinin artırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeodezinin Peyzaj Mimarlığı ile olan ilişkisini öğrenecek |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ölçü birimlerini ve Ölçek kavramını öğrenecek |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Basit ölçme aletleriyle detay alımı yapmayı öğrenecek |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Yükseklik ölçümü ve kesit çıkarmayı öğrenecek |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Kazı/dolgu hesabı yapmayı, hacim hesaplamayı öğrenecek ve uygulayacak |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Harita kavramını, haritaları okumayı ve yorumlamayı öğrenecek |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölçme Bilgisinin tanım ve kapsamı. Açı, yay ve ölçü birimleri. Ölçek kavramı. Uzunluk ölçümü ve detay alımı. Alan hesapları. Total Station ile detay alımı ve koordinat hesapları. Yükseklik ölçümü ve kesitlerin çıkarılması. Kazı/Dolgu hesabı. Hacim hesabı. Harita kavramı ve haritalardan yararlanma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçme Bilgisinin tanımı ve kapsamı, Peyzaj Mimarlığındaki önemi | yüz yüze eğitim |
2 | Jeodezik Ölçü Birimleri ve Birbirine Dönüşümleri | yüz yüze eğitim |
3 | Ölçek kavramı ve dönüşümler | yüz yüze eğitim |
4 | Basit ölçme aletleriyle detay alımı | yüz yüze eğitim |
5 | Alan Hesapları | yüz yüze eğitim |
6 | Arazi Uygulama | yüz yüze eğitim |
7 | Total Station ile detay alımı, koordinat hesabı | yüz yüze eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yükseklik Ölçmeleri | yüz yüze eğitim |
10 | Arazi Uygulama (yükseklik ölçümü) | yüz yüze eğitim |
11 | Plan, Harita Kavramları, Harita Türleri Kullanım Alanları | yüz yüze eğitim |
12 | Uygulama (Harita üzerinden koordinat ve alan hesabı) | yüz yüze eğitim |
13 | Kesitlerin Çıkarılması | yüz yüze eğitim |
14 | Uygulama (Halihazır harita üzerinden kesit çıkarılması) | yüz yüze eğitim |
15 | Kazı/Dolgu Hesabı, Hacim Hesabı | yüz yüze eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | E. Özbenli, T.Tüdeş, 1997. Ölçme Bilgisi, KTÜ Basımevi, Trabzon. | |
2 | C. İnal, A.Erdi, F. Yıldız, 2006. Topografya Ölçme Bilgisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
3 | S. Bektaş, 2004. Ölçme Bilgisi (Topoğrafya), OMU, Samsun. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 6 | 1 | 20 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 4 | 5 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
arazi uygulama | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 109 |