|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere proje ve görsel sunum çalışmalarında farklı çizim teknikleri ve grafik anlatımlarının kağıda nasıl aktarabileceğini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çizim araç ve gereçlerini kullanarak çizim yapmayı öğrenebilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Ölçek, plan, kesit ve görünüşe ait çeşitli çizim teknikleri öğrenecekler, verilen objelerle ilgili çizimler yapabilecekler. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Çevrelerini algılayıp, teknik olarak ifade edebilecekleri çizimler yapabilecekler |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Bireysel algıları gelişecek ve zamanı kullanma, alınan sorumluluğu yerine getirme gibi beceriler kazanacaklar. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çizim tekniğinin anlatılması, serbest el ile çizimler yapılması Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması ve kullanılması, Ölçek, plan, kesit ve görünüş anlatılması ve çeşitli uygulamalar yapılması, Konum planı ve arazi planının tanıtılması, sert zemin ve yumuşak zemin anlatımlarının öğrenilmesi, Donatı elemanları, örtü elemanları ve bitkisel materyallerin plan, kesit ve görünüşünün öğrenilmesi, Arazi anlatımları ve konum planı çizimlerinin sert ve yumuşak zemin dikkate alınarak yapılması, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, amaç ve kaynakların anlatılması | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
2 | *Peyzaj tasarım süreci *Çizim aletlerinin tanıtılması ve kullanımının öğretilmesi *Ölçü ve ölçek kavramları çizgisel ölçek *Yön işareti çizimi uygulaması | Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Uygulama |
3 | *T-cetveli ve gönye kullanımı, çizgi çalışmaları *Eğik çizgi, daire ve kare uygulamaları *Alfabe, El yazısı kullanımı, harf şablonu kullanımı | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
4 | *Mekan-insan-insan ölçüleri ilişkisi *Ergonometri ve Antropometri *Çatı tipleri *Çatı planı çizimi teknikleri | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
5 | *Mekan-insan-insan ölçüleri ilişkisi *Ergonometri ve Antropometri *Peyzaj Mimarlığında kullanılan semboller *Örnek sembol çizimlerinin yapılması *Lejant çizimi | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
6 | *Bitkisel tasarım kavramı *Bitki gösterimleri *Planlarda ağaç sembolleri | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
7 | *Bitkisel tasarım kavramı *Bitki gösterimleri *Kesitlerde ağaç sembolleri | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kesit kavramının öğretilmesi, örnek çizimlerin yapılması | Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Uygulama |
10 | Arazi kesitinin öğretilmesi, örnek çizimlerin yapılması | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
11 | Görünüş-cephe kavramının öğretilmesi, örnek çizimlerin yapılması | Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Uygulama |
12 | Sert zemin çalışmaları: Döşeme, duvar gösterimleri, örnek çizimlerin yapılması | Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Uygulama |
13 | Sert zemin çalışmaları: Merdiven gösterimleri, örnek çizimlerin yapılması | Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Uygulama |
14 | Yumuşak zemin çalışmaları: Yer örtücü çalı gösterimleri, ağaç gösterimleri, görünüş çalışmaları, örnek çizimlerin yapılması | Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Uygulama |
15 | Yumuşak zemin çalışmaları: Yer örtücü çalı gösterimleri, ağaç gösterimleri, görünüş çalışmaları, örnek çizimlerin yapılması | Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Carl Kemmerich, Graphische Details für Architekten, Berlin. | |
2 | Bertauski, T, . 2007. Plan Graphics for the Landscape Designer: with section-elevation and computer graphics, 2nd ed. Pearson Prentice Hall, New Jersey. | |
3 | Özkan, B., 1996. Peyzaj Mimarlığı Çizim Teknikleri. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 515 | |
4 | Yılmaz, H. ve Yılmaz, S., 2000. Peyzaj Mimarlığında Tasarım Süreci ve Proje Örnekleri. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 218, Erzurum. | |
5 | Schiller, H., Grundlagen der Gartengestaltung Band 4, Berlin. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | Her hafta | 4 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
uygulama | 4 | 14 | 56 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |