|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı; CAD programları aracılığıyla iki ve üç boyutlu cisimlerin çizimi ve tekniklerinin tanıtılması, teknik resim çalışmalarının bilgisayar ortamında oluşturulmasını öğretmek. Komutların kullanımına yönelik pratik uygulamalar yapılması. Tasarım aracı olarak bilgisayar kullanma ilkeleri, veri formatları, çıktıların bilgisayarda oluşturulması ve baskı alınmasını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar Teknolojilerinin Peyzaj Çalışmalarındaki Rolünü Öğrenebilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bilgisayarda Teknik Resim Kurallarına Uygun Üç Boyutlu Çizim Yapabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bilgisayarda Teknik Resim Kurallarına Uygun Kesit ve Ölçülendirme Yapabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bilgisayarda Oluşturulan Teknik Resim Dosyaları depolayabilir, Çıktı Alabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayar destekli tasarım paket programları aracılığı ile iki ve üç boyutlu çizim yöntem ve teknikleri, tasarım aracı olarak bilgisayar kullanma ilkeleri, programın kurulumu, programın açılması ve yapılması gerekli ayarların anlatılması, arayüzün tanıtılması, menülerin tanıtımı ve katmanlara ulaşma yolları, çizim dosyası oluşturma, programdaki dosyayı kaydetme programların ara yüzleri, baskı işlemleri, veri transfer formatları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin anlatılması, Kullanılacak program ve donanımın tanıtılması, Programın Kurulumu Programın açılması ve yapılması gerekli ayarların anlatılması, Arayüzün tanıtılması, Menülerin tanıtımı ve katmanlara ulaşma yolları | Uygulamalı anlatım |
2 | Nesne tanımının yapılması, nesne nasıl oluşturulur? Line komutuyla çizilen nesne örneği CAD da kullanılan koordinat sistemlerinin tanıtılması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
3 | Nesne yakalama, Nesne seçimi ve düzenleme yöntemleri, Nesne düzenlemede grip kullanımı, Yeniden çizim ayarlarının yapılması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
4 | Nesne çizim komutları: Line, ray, construction line, multiline, polyline, Point, Rectangle, | Uygulamalı anlatım, Çizim |
5 | Nesne çizim komutları: Polygon, spline Circle, arc Elipse, Birleşik çizgileri düzenleme “Pedit” komutu Görünüş tanımlama ve ekranda görünüm oluşturma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
6 | Nesne Düzenleme Komutları, Nesnenin tamamıyla ilgili komutlar: Erase, copy, mirror, ofset, array, move, rotate Scale, strech, align, explode | Uygulamalı anlatım, Çizim |
7 | Nesnenin bir kısmı ile ilgili komutlar: Trim, Break, Chamfer, Fillet, Divide, Meausre, Extend, Reference, Lenghten | Uygulamalı anlatım, Çizim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Desen kullanma, çizim elemanlarının özelliklerini ayarlama: Hatch, Linetype, Change, Properties, Match properties. Önceden belirlemiş nesneleri bir komutla kullanma: Block, Region, Nesneler üzerinden ölçü alma: Distance, Area, Perimeter | Uygulamalı anlatım, Çizim |
10 | İzometrik çizim oluşturma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
11 | Ölçülendirme ayarlarının yapılması, Kılavuz çizgiler, Ölçü çizgileri, Ok başları, Ölçü yazıları ve ayarları, Kesit görünüşler oluşturma, Tam, yarım ve kademeli kesit oluşturma, Kesitlerde tarama desenleri ve ölçüleri | Uygulamalı anlatım, Çizim |
12 | Katman /Layer Kullanımı Layer komutları ve aktif layer kavramı Çizim çıktılarının görüntülenmesi, ayarları Antet oluşturma Sayfa ayarlarının yapılması Çıktı alma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
13 | 3 Boyutlu modellemeye giriş, Tel kafes, katı model kavramları, Yüzey oluşturma, İlkel katılarla çalışma İki boyutlu nesnede üçüncü boyutu oluşturma, 3 Boyutlu nesne işleme komutları: Extrude, Revolve, Substract, Intersect, Interfere, Union, Rotate | Uygulamalı anlatım, Çizim |
14 | Kişisel koordinat istemlerinin ayarlanması Calculation komutunun kullanılması, Dönem boyunca verilen ödevlerin dosya olarak teslimi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
15 | Uygulama sınavı | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bostancıoğlu, B, Bostancıoğlu, N, 2006. Autocad 2007 2D/3D Tasarım, Değişim Yayınları, ISBN: 975-6267-75-5, İstanbul | |
2 | Nalbant, M., 2006. AutoCAD 2007 ile Çizim ve Tasarım, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul | |
3 | Gök A., Gök K., 2008 AutoCAD 2008, Seçkin Yayıncılık, 459 sayfa ISBN: 9750205910 | |
4 | Sayıncı, B., 2012. AutoCAD Uygulama Çizimleri-I, SAGE Yayıncılık, 172 s.,Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1 Gök A., Gök K., 2008 AutoCAD 2008, Seçkin Yayıncılık, 459 sayfa ISBN: 9750205910 2 Nalbant, M., 2006. AutoCAD 2007 ile Çizim ve Tasarım, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 20 | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 175 |