|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı; öğrencilerin tarih öncesi çağlardan günümüze, peyzaj sanatına bakış açısını kazanabilmelerini, İlk, Orta ve Yeni Çağ’da peyzaj sanatı, Mısır, Eski İran, Ege ve Yunan, Ortaçağ, İslam, Türk, Rönesans, Barok, Uzak Doğu, Çin, Japon, İngiliz stilleri ve günümüz modern peyzaj tasarım anlayışını öğrenmelerini, dünyada farklı dönemlerde ve kültürlerde oluşturulmuş bahçeler arasındaki ilişkileri ve farklılıkları kıyaslayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Peyzaj sanatını kavrayabilir. |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Peyzaj sanatına ilişkin kavramları tanımlayabilme |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Dünyada tarihsel süreç içinde farklı kültürlerde oluşturulmuş bahçeler arasındaki ilişkileri ve farklılıkları öğrenebilme |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Peyzaj mimarlığı mesleğinin tarih sürecindeki değişimi ile günümüzdeki durumunu karşılaştırabilir. |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Tarih boyunca bahçelerde kullanılan canlı ve cansız malzemelerin, kullanım tekniklerini öğrenme |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, Eski İran, Ege ve Yunan, Ortaçağ, İslam, Türk, Rönesans, Barok, Uzak Doğu, Çin, Japon, İngiliz stilleri ve akımların bahçe ve peyzaj sanatının gelişimi üzerine etkileri işlenecektir, bahçelere ilişkin görsel sunumlar verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı, bahçe sanatının tanıtımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Bahçe sanatı ile ilgili kavramlar-1 | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Bahçe sanatı ile ilgili kavramlar -2 | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Peyzaj Sanat Tarihine Giriş Tarih öncesi uygarlıklar | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
5 | İlkçağ Bahçe Sanatı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
6 | İlkçağ Ön Asya'da bahçe sanatı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Yunan Bahçe Sanatı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İslam bahçe sanatı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Uzak Doğu bahçe sanatı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Rönesans bahçe sanatı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Barok bahçe sanatı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Barok bahçe sanatı: Versay Saray bahçesi | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Naturalistik İngiliz bahçe sanatı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Anadolu’da Türk bahçe sanatı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nurlu, E., Erdem, Ü., 1994. Peyzaj Sanatı Tarihi. Ege Üniversitesi Basımevi, ISBN 9754832757 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Nurlu, E., Erdem, Ü., 1994. Peyzaj Sanatı Tarihi. Ege Üniversitesi Basımevi, ISBN 9754832757 Akdoğan, G., 1974. Bahçe ve Peyzaj Sanatı Tarihi. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 528, Ders Kitabı: 173, Ankara. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 70 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |