Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-209 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-209 Adı: PEYZAJ SANAT TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin tarih öncesi çağlardan günümüze, peyzaj sanatına bakış açısını kazanabilmelerini, İlk, Orta ve Yeni Çağ’da peyzaj sanatı, Mısır, Eski İran, Ege ve Yunan, Ortaçağ, İslam, Türk, Rönesans, Barok, Uzak Doğu, Çin, Japon, İngiliz stilleri ve günümüz modern peyzaj tasarım anlayışını öğrenmelerini, dünyada farklı dönemlerde ve kültürlerde oluşturulmuş bahçeler arasındaki ilişkileri ve farklılıkları kıyaslayabilmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Peyzaj sanatını kavrayabilir. PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Peyzaj sanatına ilişkin kavramları tanımlayabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Dünyada tarihsel süreç içinde farklı kültürlerde oluşturulmuş bahçeler arasındaki ilişkileri ve farklılıkları öğrenebilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Peyzaj mimarlığı mesleğinin tarih sürecindeki değişimi ile günümüzdeki durumunu karşılaştırabilir. PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Tarih boyunca bahçelerde kullanılan canlı ve cansız malzemelerin, kullanım tekniklerini öğrenme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste, Eski İran, Ege ve Yunan, Ortaçağ, İslam, Türk, Rönesans, Barok, Uzak Doğu, Çin, Japon, İngiliz stilleri ve akımların bahçe ve peyzaj sanatının gelişimi üzerine etkileri işlenecektir, bahçelere ilişkin görsel sunumlar verilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanıtımı, bahçe sanatının tanıtımı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Bahçe sanatı ile ilgili kavramlar-1 Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
3 Bahçe sanatı ile ilgili kavramlar -2 Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
4 Peyzaj Sanat Tarihine Giriş Tarih öncesi uygarlıklar Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
5 İlkçağ Bahçe Sanatı Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
6 İlkçağ Ön Asya'da bahçe sanatı Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
7 Yunan Bahçe Sanatı Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 İslam bahçe sanatı Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
10 Uzak Doğu bahçe sanatı Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
11 Rönesans bahçe sanatı Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
12 Barok bahçe sanatı Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
13 Barok bahçe sanatı: Versay Saray bahçesi Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
14 Naturalistik İngiliz bahçe sanatı Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
15 Anadolu’da Türk bahçe sanatı Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nurlu, E., Erdem, Ü., 1994. Peyzaj Sanatı Tarihi. Ege Üniversitesi Basımevi, ISBN 9754832757
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Nurlu, E., Erdem, Ü., 1994. Peyzaj Sanatı Tarihi. Ege Üniversitesi Basımevi, ISBN 9754832757 Akdoğan, G., 1974. Bahçe ve Peyzaj Sanatı Tarihi. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 528, Ders Kitabı: 173, Ankara.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 70

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 101