|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUALLA KETEN (mketen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİL İBRAHİM OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı; bitkilerde hastalık kavramı nedir ve ölçümleri nasıl yapılır? biotik ve abiyotik etmenlerin nelerdir? genel hastalık belirtileri ve hastalıklara karşı mücadele yöntemlerinin genel prensipleri nelerdir? konularında bilgi edinilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitkilerde hastalık kavramı ve hastalıklarla ilgili başlıca terimleri bilir. |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bitkilerde hastalık etmenleri ve oluşturduğu genel belirtileri bilir. |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bitki hastalıkları mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders peyzaj bitkilerinde zararlılarla savaş yöntemleri, bitki hastalıklarına neden olan virüs, bakteri ve funguslar gibi patojenler, bitkilerde hastalık oluşumuna neden olan biyotik ve abiyotik faktörler, bitki hastalıkları ve belirtileri, hastalıklara karşı mücadelede günümüzde yararlanılan kültürel, biyolojik, kimyasal, fiziksel ve entegre mücadele yöntemlerine yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğinin tanıtımı ve giriş | Anlatım (Uzaktan Eğitim) |
2 | Bitkilerde hastalık kavramı ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
3 | Abiyotik hastalıkların genel belirtileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
4 | Biyotik hastalıkların genel belirtileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
5 | Bitki hastalıkları ile mücadelenin tarihçesi ve günümüzdeki yeri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
6 | Kültürel önlemler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
7 | Bitki Hastalıkları ile kimyasal mücadele ve pestisitler, Tarımsal ilaç uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tarım ilaçlarının uygulanmasında kullanılan alet ve ekipmanlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
10 | Türkiyede tarımsal ilaç uygulamaları yasa ve yönetmelikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
11 | Fiziksel mücadele yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
12 | Biyolojik mücadele Yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
13 | Karantina ve Türkiyedeki uygulamalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
14 | Hastalıklar ile entegre mücadele | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
15 | Entegre ürün yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Döken, M.T. Demirci E. ,Zengin H. ,Döken, M.T., E.Demirci ve H.Zengin, 2000. Fitopatoloji. 227 s. , Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Erzurum Ofset Tesisi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Döken, M.T. Demirci E. ,Zengin H. ,Döken, M.T., E.Demirci ve H.Zengin, 2000. Fitopatoloji. 227 s. , Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Erzurum Ofset Tesisi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 70 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |