|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çim alanların peyzaj açısından önemi ve işlevlerini anlatmak, çim alan uygulamaları ve çim bitkileri hakkında genel bilgiler vermektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çim alanların peyzaj çalışmalarındaki önemi ve işlevini algılayabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Çim alanlarda kullanılabilecek türleri öğrenebilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Çim alanlar tesisi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çim alanlar dersi kapsamında çim bitkilerinin ve çim örtülerinin kalite ölçütleri, serin iklim ve sıcak iklim çim bitkileri ve özellikleriyle kullanım amaçlarına göre çim alanlar irdelenmektedir. Bunun yanında çim alanların tesis edilmesi ve çim alanlarda bakım ve onarım konularına değinilmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı işleyişi hakkında bilgilendirme. Çim bitkileri | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Çim çeşitleri, serin iklim çimleri, sıcak iklim çimleri | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Çim alan yapım aşamaları, Toprak hazırlığı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Çimlenme Tohum ile çimlenme, tohum ekimi | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Vejetatif organlar ile çim alan yapımı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Çim alan bakımı serin iklim çimlerine bakım-sıcak iklim çimlerine bakım | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Çim biçme, silindirleme, gübreleme, havalandırma, üst kapak | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çim yüzeylerinin onarım ve yenilenmesi | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Spor ve oyun alanlarında çimlendirme | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Alan seçimi, alan verilerinin saptanması | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Alan tesviyesi,oyun alanı drenajı, spor ve oyun alanı çimlerinde aranan karakteristikler | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Ekim yatağı hazırlama, tohum ekimi, kültürel işlemler | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Ağaç altları ve gölge koşullarda çimlendirme | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Eğimli alanlarda çimlendirme | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uzun, G., 1996. Peyzaj Mimarlığında Çim ve Spor Alanları Yapımı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Kitabı No:20, Adana. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
GÜRSAN K., 1997.Çim Alanlarının Peyzaj Mimarlığındaki Önemi ve Tesisi, Atatürk Bahçe Kültürleri Merkez Araştırma Enstitüsü-Yalova, Yayın No.74, Yalova |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 70 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 5 | 5 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |