Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-202 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-202 Adı: PROJE II Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; peyzaj mimarlığı temel ilkelerinden hareketle, tasar ilke ve öğelerini de kullanarak, örnek bir alan üzerinde, doğru mekansal yapılanmayı öneren, doğal ve kültürel çevre ile bütünleşik, sağlıklı işlevlendirilmiş nitelikli peyzaj mekanlarını üretmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tasarım bilgilerini yapılı çevredeki konu ve problemlere uygulayabilme, PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Proje kademelerini özümseyebilme PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Önceki peyzaj projeleri / uygulamaları yardımıyla bilgi ve görgüsünü geliştirebilme, PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders, peyzaj tasarım sürecine uygun olarak, survey, alan analizi, fonksiyon planı, biçim bileşim planı, yapısal tasarım, bitkisel tasarım, peyzaj donatı detay tasarım proje aşamalarını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri, Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
2 Peyzaj tasarımı gerçekleştirilecek olan proje alanının yerinde görülerek konu / sorunun kavranması, verilerin elde edilmesi, Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
3 Sörvey çalışması yapılması, Sörvey sunumu Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
4 Leke çalışması yapılması, Leke sunumu Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
5 Tasarım konusuna ilişkin proje örneklerinin sınıf ortamında gösterilerek, konu / sorunun tartışmaya açılması ve tasarım sürecinin başlatılması, Avan proje süreci, Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
6 Kesin proje başlanması Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
7 Hafta 7 Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Ölçülendirme paftası hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
10 Kesit/Detay projelerinin hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
11 Perspektif için uygun alanların seçimi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
12 Peyzaj tasarım projelerinin hazırlanma / sunum tekniklerine ilişkin proje örneklerinin tartışılmaya açılması, Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
13 Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
14 Tasarımı ilerlemiş proje alanına yönelik maket yapım çalışmalarının proje çalışmalarına paralel olarak başlatılması Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
15 Tasarımı ilerlemiş proje alanına yönelik maket yapım çalışmalarının proje çalışmalarına paralel olarak sürdürülmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ching, F. D. K., 1979. Architecture: Form – Space & Order. Van Nostrand Reinhold, New York. Booth, N. K., 1983. Basic Elements of Landscape Architectural Design. Waveland Pres Inc., Illinois.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ching, F. D. K., 1979. Architecture: Form – Space & Order. Van Nostrand Reinhold, New York. Booth, N. K., 1983. Basic Elements of Landscape Architectural Design. Waveland Pres Inc., Illinois.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 7 10 70
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 198