|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; peyzaj mimarlığı temel ilkelerinden hareketle, tasar ilke ve öğelerini de kullanarak, örnek bir alan üzerinde, doğru mekansal yapılanmayı öneren, doğal ve kültürel çevre ile bütünleşik, sağlıklı işlevlendirilmiş nitelikli peyzaj mekanlarını üretmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tasarım bilgilerini yapılı çevredeki konu ve problemlere uygulayabilme, |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Proje kademelerini özümseyebilme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Önceki peyzaj projeleri / uygulamaları yardımıyla bilgi ve görgüsünü geliştirebilme, |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, peyzaj tasarım sürecine uygun olarak, survey, alan analizi, fonksiyon planı, biçim bileşim planı, yapısal tasarım, bitkisel tasarım, peyzaj donatı detay tasarım proje aşamalarını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri, | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
2 | Peyzaj tasarımı gerçekleştirilecek olan proje alanının yerinde görülerek konu / sorunun kavranması, verilerin elde edilmesi, | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
3 | Sörvey çalışması yapılması, Sörvey sunumu | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
4 | Leke çalışması yapılması, Leke sunumu | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
5 | Tasarım konusuna ilişkin proje örneklerinin sınıf ortamında gösterilerek, konu / sorunun tartışmaya açılması ve tasarım sürecinin başlatılması, Avan proje süreci, | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
6 | Kesin proje başlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
7 | Hafta 7 Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ölçülendirme paftası hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
10 | Kesit/Detay projelerinin hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
11 | Perspektif için uygun alanların seçimi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
12 | Peyzaj tasarım projelerinin hazırlanma / sunum tekniklerine ilişkin proje örneklerinin tartışılmaya açılması, | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
13 | Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
14 | Tasarımı ilerlemiş proje alanına yönelik maket yapım çalışmalarının proje çalışmalarına paralel olarak başlatılması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
15 | Tasarımı ilerlemiş proje alanına yönelik maket yapım çalışmalarının proje çalışmalarına paralel olarak sürdürülmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ching, F. D. K., 1979. Architecture: Form – Space & Order. Van Nostrand Reinhold, New York. Booth, N. K., 1983. Basic Elements of Landscape Architectural Design. Waveland Pres Inc., Illinois. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ching, F. D. K., 1979. Architecture: Form – Space & Order. Van Nostrand Reinhold, New York. Booth, N. K., 1983. Basic Elements of Landscape Architectural Design. Waveland Pres Inc., Illinois. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 10 | 70 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 198 |