Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-208 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-208 Adı: PEYZAJ ONARIM TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; peyzaj mimarlığı çalışma konularında ekolojinin öneminin kavranması ve ekolojik yaklaşımlı planlama ve tasarım uygulamaları için zemin hazırlanması, peyzajda meydana gelen bozulmalar nedenleri, onarım teknikleri, materyalleri uygulama programları hakkında bilgi verilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Peyzaj onarımın gerektiği alanları belirleyebilir. PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tahribatın niteliğine göre onarım tekniklerini seçebilir. PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Onarım çalışmalarında kullanılacak malzemeleri seçebilir. PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Onarım çalışmasının sonunda alanın hangi amaca hizmet edeceğini b PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Onarım çalışmasının sonunda alanda planlama ve tasarım çalışmalarını yürütebilir. PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Topoğrafya, toprak, bitki, vejetasyon ve hidroloji ile ilgili bilgiler; peyzaj bozulmasına yol açan doğal süreçler ve etkenler; peyzaj bozulmasına yol açan insan etkileri; peyzaj onarım planlaması; peyzaj onarım tekniği, onarım yöntemleri, yöntem seçimi, planlama tekniği, uygulama ve bakım; peyzaj onarımında teknik ve biyolojik önlemler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ekosistem ve Bütünsellik kavramı, çevre sorunları peyzaj tahribi ilişkileri, peyzaj onarımı gerekliliği. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Türkiye’de erozyonun miktarı, etkenleri ülkemiz için önemi, su ile oluşan erozyon dinamiklerine giriş. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
3 Şev yapıları, şevlerde erozyon dinamikleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
4 Topografik ve yapısal stabilizasyon çalışmaları örnekleri. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
5 Kimyasal stabilizasyon materyal, yöntem ve uygulamalarının karşılaştırılmaları. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
6 Bitkilerle erozyon önleme ve ekosistem ıslahı temelleri, bitki seçim kriterleri, kıyı bölgelerimiz için kullanılacak bitkiler ve özellikleri. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
7 Tohumla ve çim kesekleriyle bitkileme Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Çelikle şev stabilizasyonu ve su kıyısı tahkim ve onarım yöntemleri. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
10 Kombine yöntemlerle tahkim ve onarım Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
11 Rüzgar erozyonu, kumullar ve çölleşme ile Türkiye deki durum. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
12 İç ve kıyı kumullarında stabilizasyon materyal, yöntem ve ülkemizdeki uygulamalar. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
13 Peyzaj onarım sürecini bir açık maden ocağı örneğinde inceleme. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
14 Peyzaj onarımında yapılan yanlışlıklar ve ülkemizde yapılması gerekenler. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
15 Peyzaj onarımında yapılan yanlışlıklar ve ülkemizde yapılması gerekenler. Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Peyzaj Onarım tekniği, Ertuğrul Görecelioğlu
2 Altan T. 1987. Biyolojik Onarım Tekniği. Çukurova Üniv. Ziraat Fak. Ders Kitabı
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Peyzaj Onarım tekniği, Ertuğrul Görecelioğlu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 115