Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-210 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-210 Adı: İSTATİSTİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; istatistiksel problemleri anlama, çözme, yorumlama becerilerinin gelişmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İstatistik kavramını ve bu kavramı nerelerde kullanılabileceğini öğrenme PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Sahip olduğu ham veriyi nasıl değerlendireceğini, nasıl analiz edeceğini öğrenme PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Analiz sonuçlarını nasıl değerlendireceğini öğrenme PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Analiz sonuçlarını grafiksel göstemeyi öğrenme PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Veri dağlımı, yorumlama, analiz ve grafiksel gösterim metodlarını öğrenme. istatistiki muhakeme, örnekleme ve deneme kurma, tanımlayıcı istatistikler, olasılık teorisi ve olasılık dağılışları, tahminler, bir ve iki örneğe ait ortalama ve orana ait hipotez testleri, regresyon ve korelasyon analizleri ve tek yönlü varyans analizi şeklinde özetlenebilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İstatistik mantığına giriş. Anlatım (Uzaktan Eğitim)
2 Temel istatistiki kavramlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
3 Tanımlayıcı istatistikler. Verilerin özetlenmesi ve sunulması: frekans tabloları ve grafikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
4 Verilerin ortalamalarla tanımlanması ve değişkenliğin tanımlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
5 Olasılık teorisi temel kapsamı. Olasılık dağılışları. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
6 Kesikli dağılışlar: Binom ve Poisson dağılışları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
7 Sürekli dağılış:Normal dağılış Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
8 Ara Sınav
9 İstatistiksel yorumlama: Nokta ve aralık tahminlemesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
10 İstatistiki hipotez testi.Tip I ve Tip II hata. Testin gücü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
11 Büyük örnek testleri: Bir veya iki populasyon ortalama veya oranın karşılaştırılmasında z testleri. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
12 Küçük örnek testleri: Bir örnek, iki bağımsız örnek ve iki ilişkili örnek ortalaması karşılaştırılmasına yönelik t testleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
13 Ki-kare testleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
14 Değişkenler arası ilişkiler: Doğrusal regresyon analizi ,Korelasyon analizi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
15 Değişkenler arası ilişkiler: Doğrusal regresyon analizi ,Korelasyon analizi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Püskülcü, H., İkiz, F., Eren, Ş. 2006. İstatistiğe Giriş. Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, İzmir
2 Atıl, H. 1998, İstatistik. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No.531, Bornova, İzmir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Püskülcü, H., İkiz, F., Eren, Ş. 2006. İstatistiğe Giriş. Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, İzmir.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 1 6 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 6 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 3 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 4 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 75