|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; istatistiksel problemleri anlama, çözme, yorumlama becerilerinin gelişmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistik kavramını ve bu kavramı nerelerde kullanılabileceğini öğrenme |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Sahip olduğu ham veriyi nasıl değerlendireceğini, nasıl analiz edeceğini öğrenme |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Analiz sonuçlarını nasıl değerlendireceğini öğrenme |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Analiz sonuçlarını grafiksel göstemeyi öğrenme |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Veri dağlımı, yorumlama, analiz ve grafiksel gösterim metodlarını öğrenme. istatistiki muhakeme, örnekleme ve deneme kurma, tanımlayıcı istatistikler, olasılık teorisi ve olasılık dağılışları, tahminler, bir ve iki örneğe ait ortalama ve orana ait hipotez testleri, regresyon ve korelasyon analizleri ve tek yönlü varyans analizi şeklinde özetlenebilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İstatistik mantığına giriş | Anlatım |
2 | Temel istatistiki kavramlar | Anlatım |
3 | Tanımlayıcı istatistikler. Verilerin özetlenmesi ve sunulması: frekans tabloları ve grafikler | Anlatım, Uygulama |
4 | Verilerin ortalamalarla tanımlanması ve değişkenliğin tanımlanması | Anlatım, Uygulama |
5 | Olasılık teorisi temel kapsamı. Olasılık dağılışları. | Anlatım, Uygulama |
6 | Kesikli dağılışlar: Binom ve Poisson dağılışları | Anlatım, Uygulama |
7 | Sürekli dağılış: Normal dağılış | Anlatım, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | İstatistiksel yorumlama: Nokta ve aralık tahminlemesi | Anlatım, Uygulama |
10 | İstatistiki hipotez testi.Tip I ve Tip II hata. Testin gücü | Anlatım, Uygulama |
11 | Büyük örnek testleri: Bir veya iki populasyon ortalama veya oranın karşılaştırılmasında z testleri. | Anlatım, Uygulama |
12 | Küçük örnek testleri: Bir örnek, iki bağımsız örnek ve iki ilişkili örnek ortalaması karşılaştırılmasına yönelik t testleri | Anlatım, Uygulama |
13 | Ki-kare testleri | Anlatım, Uygulama |
14 | Değişkenler arası ilişkiler: Doğrusal regresyon analizi, Korelasyon analizi | Anlatım, Uygulama |
15 | Değişkenler arası ilişkiler: Doğrusal regresyon analizi, Korelasyon analizi | Anlatım, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Püskülcü, H., İkiz, F., Eren, Ş. 2006. İstatistiğe Giriş. Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, İzmir | |
2 | Atıl, H. 1998, İstatistik. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No.531, Bornova, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Püskülcü, H., İkiz, F., Eren, Ş. 2006. İstatistiğe Giriş. Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, İzmir. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |