|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilgisayar destekli görsel sunum programlarını ve Peyzaj Mimarlığındaki kullanımlarını öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Photoshop, Sketch Up programlarını kullanır |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Peyzaj planlama ve tasarım çalışmalarının çıktılarını bilgisayar programlarını kullanarak görsel anlamda zenginleştirir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilgisayar programlarının tanıtımı, bu programların kullanımlarının anlatılması, her bir özelliğin sınıf çalışması ve ödevlerle pekiştirilmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Photoshop, Sketch Up, Lumion programlarının kullanım alanları, peyzaj mimarlığında görselleştirme, Photoshop arayüzü tanıtımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 2 | PS'de dosya açma, dosya uzantıları, çalışma sayfası oluşturma, kaydetme, nesne taşıma aracı, nesne kopyalama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 3 | PS'de seçme araçlarının kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 4 | PS kırpma ve dönüştürme araçlarının kullanımı, resim boyutlandırma, perspektif düzeltme, damlalık aracı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 5 | PS fırça ve silgi araçları kullanımı, fırçaları oluşturma ve özelleştirme, hassas silme teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 6 | PS'de boyama araçları, renk seçimi, renk tonlama, renk kataloglarının kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 7 | PS'de vektör tabanlı şekiller çizme, kalem ve yazı araçlarının kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | PS fotoğraf onarma, rötuş ve düzeltme araçlarının kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 10 | Renk düzeltme araçlarının kullanımı, ton/doygunluk, düzeyler, eğriler, renk dengesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 11 | PS'de katman panelinin tanıtımı, katman oluşturma, katmanları düzenleme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 12 | PS'de katman efektlerini kullanma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 13 | AutoCAD projelerinin Photoshop'a aktarılması ve düzenlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 14 | Bitkisel tasarım paftalarının PS'de hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 15 | Kesit paftalarının PS'de görselleştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Anonim, 2008. Adobe Photoshop CS4'ü Kullanma. Adobe Systems Incorporated, USA. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Rose ve Binder, 2008. Herkes İçin 24 Saatte Photoshop Çeviren ve Ed: Koray Al, Alfa Yayınları ISBN: 978-975-297-919-2, İstanbul | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 2 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 2 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 98 | ||