|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilgisayar destekli görsel sunum programlarını ve Peyzaj Mimarlığındaki kullanımlarını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Photoshop, Sketch Up programlarını kullanır |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Peyzaj planlama ve tasarım çalışmalarının çıktılarını bilgisayar programlarını kullanarak görsel anlamda zenginleştirir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayar programlarının tanıtımı, bu programların kullanımlarının anlatılması, her bir özelliğin sınıf çalışması ve ödevlerle pekiştirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Photoshop, Sketch Up, 3Dsmax programlarının tanıtımı ve kullanım alanları ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
2 | Photoshop seçme araçlarının tanıtımı ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
3 | Photoshop renk kipleri ve renk modelleri ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
4 | PS da rengin ayarlanması, filtreler, kanallar ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
5 | PS de piksellerle boyamak, PS de dijital boyama ve boyanın taşınması ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
6 | PS de dönüşümler ve katmanların kullanımı ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
7 | Fotoğrafların onarımı, iyileştirilmesi, yayınlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Autocad projelerinin Photoshopa aktarılması ve düzenlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
10 | Sketch Up programı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
11 | Sketch Up programı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
12 | Autodesk 3Dsmax programı ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
13 | Autodesk 3Dsmax programı ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
14 | Autodesk 3Dsmax programı ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
15 | Autodesk 3Dsmax programı ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anonim, 2008. Adobe Photoshop CS4'ü Kullanma. Adobe Systems Incorporated, USA. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Rose ve Binder, 2008. Herkes İçin 24 Saatte Photoshop Çeviren ve Ed: Koray Al, Alfa Yayınları ISBN: 978-975-297-919-2, İstanbul |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 20 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |