|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilerin sanat ve tasarım kavramları hakkında genel bilgiler edinmesini, sanatın temel ilke ve sorunları ile mimarlık alanında özellikle de peyzaj mimarlığı alanındaki uygulamalarını ve çözüm yollarını öğrenmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etik ve estetik yargılar geliştirebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanat ile ilişkili terminolojiye hakim olabilme, |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanatın dış mekanla ilişkisini kavrayabilme, |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sanatın mekan kalitesine olan katkısını yorumlayabilme yeteneğine sahip olacaklardır. |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel bilgiler (Sanat ve mekan dersinin genel yapısı ve işleyişi), sanat ve mekan kavramları, peyzaj Mimarlığı – sanat ilişkisi, dış mekanda sanat dalları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Sanat kavramı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Sanat kavramı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Sanatın tarih öncesi çağlardan günümüze dek tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Sanatın sınıflandırılması | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Sanat ve Zanaat kavramları | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Güzel ve Estetik kavramları | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mekan kavramı ve sınıflandırılması | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Mekan kavramı ve sınıflandırılması | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Çevre ve ortam kavramları – mekan ilişkisi | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Peyzaj Mimarlığı – Sanat ilişkisi | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Çoklu zeka kuramı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Uygulama örnekleri üzerinde tartışmalar | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Uygulama örnekleri üzerinde tartışmalar | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ersoy, A., 2002. Sanat Kavramlarına Giriş. Yorum Sanat Yayıncılık, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ersoy, A., 2002. Sanat Kavramlarına Giriş. Yorum Sanat Yayıncılık, İstanbul. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 70 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |