|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; öğrencilerin sanat ve tasarım kavramları hakkında genel bilgiler edinmesini, sanatın temel ilke ve sorunları ile mimarlık alanında özellikle de peyzaj mimarlığı alanındaki uygulamalarını ve çözüm yollarını öğrenmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Etik ve estetik yargılar geliştirebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sanat ile ilişkili terminolojiye hakim olabilme, |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sanatın dış mekanla ilişkisini kavrayabilme, |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Sanatın mekan kalitesine olan katkısını yorumlayabilme yeteneğine sahip olacaklardır. |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Genel bilgiler (Sanat ve mekan dersinin genel yapısı ve işleyişi), sanat ve mekan kavramları, peyzaj Mimarlığı – sanat ilişkisi, dış mekanda sanat dalları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 2 | Sanat kavramı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 3 | Sanat kavramı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 4 | Sanatın tarih öncesi çağlardan günümüze dek tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 5 | Sanatın sınıflandırılması | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 6 | Sanat ve Zanaat kavramları | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 7 | Güzel ve Estetik kavramları | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mekan kavramı ve sınıflandırılması | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 10 | Mekan kavramı ve sınıflandırılması | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 11 | Çevre ve ortam kavramları – mekan ilişkisi | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 12 | Peyzaj Mimarlığı – Sanat ilişkisi | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 13 | Çoklu zeka kuramı | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 14 | Uygulama örnekleri üzerinde tartışmalar | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 15 | Uygulama örnekleri üzerinde tartışmalar | Anlatım, Örnekleme, Soru-cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ersoy, A., 2002. Sanat Kavramlarına Giriş. Yorum Sanat Yayıncılık, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ersoy, A., 2002. Sanat Kavramlarına Giriş. Yorum Sanat Yayıncılık, İstanbul. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 2 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 95 | ||