|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT YÜCEKAYA (muratyucekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanılan malzemeler, başlıca özellikleri, malzemelerin sınıflandırılması ve kullanım alanları konularında öğrencilerin bilgilendirilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca peyzaj planlama ve uygulama çalışmalarında kullanılan yapısal elemanların (döşeme, duvar, örtü vb.) kullanım alanlarının, malzeme ve yapısal özelliklerinin öğretilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Malzemelerin inşasına ilişkin bilgileri kavrayabilme, Zemin elemanlarını tanıyabilme, farklı tasarımlar yapabilme, Peyzaj mimarlığı planlama ve tasarım uygulamaları çalışmalarında doğru malzeme seçiminin önemini kavramak |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Seviye değişimleri arasında ilişki kurabilme, basamak, rampa ve teras çözümleri yapabilme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Çevreleme elemanlarını tanıyabilme, farklı tasarımlar yapabilme, Çevreleme, kuşatma ve duvar çözümlemeleri yapabilme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Malzeme ve malzeme bilgisi; zemin elemanları-yüzey kaplamaları, drenaj elemanları, çevreleme ve çatı elemanlarına ilişkin malzemenin tasarım potansiyeli ve sınırları; konstrüksiyon teknikleri, konstrüktif estetik ve fonksiyon. Tasarım boyutunda geliştirilen dış mekan kullanımlarının gerekli kıldığı yapı ve yapısal öğelerin tasarımı ve uygulamasına yönelik kural ve teknikler tanıtılması; standart kazanmış öğeler ve bunların oluşturduğu gruplar içinde güncelleştirmeler yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Peyzaj mimarlığı planlama-tasarım uygulamalarının malzeme bilgisine yönelik olarak gruplandırılması Çevreleme; Çatı ;Donatı elemanları sunumları | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
2 | Yapı malzemeleri hakkında genel bilgi, beton-ahşap-tuğla malzeme | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
3 | Mermer-taş malzeme | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
4 | Dersin içeriği, konstrüksiyonun tanımı, ders tanıtımı, uygulamada kullanılacak malzemelerin verilmesi. Uygulamada A3 formatında antetli kağıtlar kullanılacaktır. Antette dersin adı, tarih, konu, ad soyad, uygulama veya ödev mi olduğu belirilecek | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
5 | Döşeme elemanları, tanımı, kullanım olanakları, planlamadaki yeri ve döşeme seçimini etkileyen faktörler. Bağlayıcılar ve tanımı | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
6 | Cansız materyallerle yüzey kaplamaları, yollar, otoparklar, teraslar, eğimler ve seviye değişimleri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
7 | Bordür Basamak ve Rampalar tanımları, planlamada estetik ve işlevsel özellikleri, tasarım ilkeleri, kullanım olanakları. | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Drenaj elemanları, döşemelerde ve otoparklarda drenaj elemanları | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
10 | Kuşatma Elemanları tanımı. Kuşatma elemanlarında kullanılan malzemeler, kuşatma işlevinin tanımı, Kuşatma elemanı tipleri, kuşatma elemanı seçiminde etkili değerlendirme ölçütleri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
11 | Cansız materyalle yapılan çevreleme, duvarlar | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
12 | Parmaklık ve çitler | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
13 | Paravan ve panolar, kapılar, canlı materyalle yapılan çevreleme | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
14 | Çatı Elemanları [Pergolalar] Çatı elemanları tanımı, tasarım ilkeleri, kullanım yerleri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
15 | Düz çatılar, Eğri yüzeyli çatılar, Kemerler ve tonozlar | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uzun, G., 1994: Peyzaj Konstrüksiyonu, Çukurova Üniversitesi yayınları | |
2 | Uzun, G. 1998: Yapı Materyalleri, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Atölyesi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim gereçleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | Her hafta | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 146 |