|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT YÜCEKAYA (muratyucekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Proje çalışmalarında kullanabilecek donatıların özelliklerini ve üretimlerini, Peyzaj Mimarlığı çalışmalarında nasıl kullanabileceklerini öğretmek ve özgün tasarımlar çıkarabilme becerisi kazandırma. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özgün donatı tasarımları ortaya çıkarabilme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Kent donatıları ve ölçüleri hakkında bilgi sahibi olma |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | 3 boyutlu hayal edebilme ve aktarabilme yetisi kazanma |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kent mobilyası tasarım ölçütleri; işlevsel ölçütler, psikolojik ölçütler ve teknolojik ölçütler. Kent mobilyalarının sınıflandırılması. Alt yapıya bağlı kent mobilyaları; aydınlatma elemanları; bilgi iletişim ve işaret panoları, su öğeleri. Alt yapıya bağlı olmayan kent mobilyaları; Oturma elemanları, çöp kutuları, bitki kapları, üst örtü öğeleri, sınır elemanları, spor alanları, oyun alanı elemanları, basit yapılar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin amacı işleyişi ve konuları hakkında bilgilendirme. Donatı elemanlarının tanımı ve sınıflandırılması | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 2 | Dairesel oturma birimi çizimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 3 | Sabit bank çizimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 4 | Mobil bank çizimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 5 | Dairesel pergola çizimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 6 | Modüler pergola çizimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 7 | Ahşap pergola çizimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gazebo çizimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 10 | Çöp kutusu tasarımı | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 11 | Piknik masası tasarımı | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 12 | Aydınlatma armatürü çizimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 13 | Süs havuzu çizimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 14 | Spor alanları: futbol sahası, basket potası, tenis kortu,yer satrancı, masa tenisi ölçüleri | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 15 | Çocuk oyun elemanları | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Başal, M., 1993. Peyzaj Konstrüksiyonu. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları 1322, ders Kitabı: 381, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| çizim gereçleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | Her hafta | 2 | 20 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 4 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 154 | ||