|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN TIRNAKÇI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İç Mekan Bitkilerinin tanınması, sınıflandırılması, kullanımı, değerlendirilmesi, pazar durumu, üretimi, yetiştirme koşulları ve bakım istekleri, kültürel sorunları vb. konuların öğretilmesini amaçlamaktadır. İç Mekan Bitki türlerinin tek tek tanınması amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İç Mekan Bitkilerinin sınıflandırılması, üretimi, yetiştirme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Kullanımı, Değerlendirilmesi, Pazar durumu, İç Mekan Bitki türlerinin tek tek tanınması |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Ekolojik Koşulları ve Bakım istekleri, Kültürel sorunları |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İç Mekan Bitkilerinin tanınması, sınıflandırılması, kullanımı, değerlendirilmesi, pazar durumu, üretimi, yetiştirme Koşulları ve bakım istekleri, kültürel sorunları vb. konuları içermektedir. İç Mekan Bitki türlerinin tek tek tanınması ve özelliklerinin bilinmesini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Süs Bitkilerinin ve İç Mekan Bitkilerinin Tanımı ve Kullanımı, Pazar durumu, Kaynak olarak kullanılabilecek kitapların tanıtılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Yetiştirme Koşulları ve Bakım İstekleri (Işık, Sıcaklık, Nem, Sulama, ) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Gübreleme, Harçlar ve harç hazırlama ve Saksı değiştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | İç Mekan Bitkilerinde görülen kültürel problemler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Üretim Yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Araceae, Agavaceae ve bir-iki türle önemli olan diğer familyalara dahil iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Araliaceae vb. familyalara dahil iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Marantaceae, Piperaceae, palmae, Polypodiaceae vb. familyalara dahil iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Liliaceae, Amarylidaceae, Primulaceae vb. familyalara dahil iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Euphorbiaceae, Campanulaceae, Gesneriaceae, Ericaceae, Passifloraceae vb. familyalara dahil çiçekleri için yetiştirilen iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Kaktüs ve Sukkulentler dahil olup iç mekan süs bitkisi olarak kullanılan türlerin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Kaktüs ve Sukkulentler dahil olup iç mekan süs bitkisi olarak kullanılan türlerin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri (Devamı) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Bromeladlar ( Bromeliacea Familyası) dahil olan iç mekan süs bitkisi olarak kullanılan türlerin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | uygulama sınavı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Güçlü, K., İç Mekan Bitkileri, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ofset Tes., Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No: 148, Erzurum, 1999. | |
| 2 | Oral, N., İç Mekan Süs Bitkileri, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 1999 | |
| 3 | Baturlar, F.,İç Mekan Bitki Kullanımının Estetik ve Fonksiyonel özellikleri Yönünden İrdelenmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Hatay, 2011 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| görsel sunu ve iç mekan bitkileri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 2 | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 8 | 2 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| laboratuar çalışması | 1 | 4 | 4 |
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 97 | ||